10 lépés, hogy jobb Landoló oldalad legyen

10 lépés, hogy jobb Landoló oldalad legyen

A „Landing Page”, azaz érkezési oldal, a honlapod azon része, amit a látogatók érkezésére tervezel meg. Ilyen a nyitóoldalad, de külön tervezett fogadó oldalakat készthetsz kampányaidnak is. Mivel az emberek az első másodpercekben igen kritikusak, így a szállodai internet marketing kampányok egyik legfontosabb részévé vált a landoló oldal.

A látogatók kevesebb mint 3 másodperc alatt döntik el, maradnak e az adott oldalon, vagy sem. Ha körültekintően optimalizálod az érkezési oldalt, növelheted a maradás, és a foglalás esélyét.

Fő esetek landoló oldalra

A nyitóoldal esete az első.

A kezdőoldalad általában a legnézettebb oldal, így a kialakítása különleges átgonolást ígényel. Itt találkoznak szállásoddal először, itt fogják elkezdeni megismerni szolgáltatásaidat és azt, passzoltok e egymáshoz. Általában pont ennek tudatában minden elképzelhető információt ide próbál beerőszekolni a marketinges, amivel pont ellentétes eredményt ér el. A nagy információhalmaz ugyanis meggátolja, hogy egy átlátható oldal átvegye az irányítást a látogatód felett.

Titkos aloldal kampányokhoz

A másik eset, amikor speciális közönség számára látható, csak különleges módon (e-mail, banner, hirdetés, stb.) elérhető aloldalt készítesz. Akkor használatos, amikor különböző szűkebb célcsoportot szeretnél elérni (pl: különleges ajánlat hírleveleseknek, szegmentált célcsoporthoz szólsz, mint a családosok, stb.), vagy nem szeretnéd, hogy bárki számára elérhető legyen egy ajánlat vagy ár.

Kombinált aloldal

Egy speciális eset, amikor valójában minden (vagy legtöbb) oldalad landoló is. Ebben az esetben nem titkos oldalakat készítesz, hanem magukat a publikos aloldalaidat építed fel úgy, hogy magukban, mint fogadó oldal is megállják a helyüket. Ilyen például, amikor családosoknak való előnyöket taglalod egy menüpontban és még a kapcsolódó csomagokat is feltűnteted. Ez az oldal kampányban (családi magazinokban banner) és az oldal tartalmaként ("előnyök családosoknak" almenüben) is megállja a helyét.

 

A landoló oldal alapjai után megmutatom, milyen elemekre kell figyelned egy fogadó oldal tervezésekor.

10 lépés

1. Értsd meg a látogatód

Ha tudod mi a célja a látogatásnak, egyszerűen csak a megfelelő információt kell azonnal láthatóvá tenned. Amikor gyorsan és egyszerűen lesz elérhető a keresett információ, egy boldog vendéget fogsz támogatni. Azokat az információkat tudod az orra elé tenni, amire kíváncsi. Így az az érzés fogja majd el, hogy minden kívánságát teljesíted.

Például, ha tudod, hogy mindenki megnézi a galériát, akkor azt egy jól látható helyre teszed. Amikor a vendéged meglátja, fel fog csillanni a szeme, hogy "jééé erre voltam kíváncsi".

A célközönségedet érdemes egy konkurenciaelemzés során felmérned azt is, hogy kikhez szólsz, mit kell megjelenítened.

2. Az érkeztetési oldal és a reklámok összhangja

A reklámnak, és a rákattintás utáni érkeztetési oldalnak amennyire csak lehet ugyanazt a logikát kell követnie. Összefüggő gondolatmenettel ugyanis a látogató is fel tudja venni a fonalat, aminek a végére a szállodai foglalást kötötte.

Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy amikor a hirdetésedben "családi nyaralás minden gondd nélkül" a címsor, akkor nem a nyitóoldaladra fogod irányítani a látogatóidat. Készítesz egy külön landoló oldalt a csomagnak, ahol ugyanezt a gondolatmenetet követed képekkel és szöveggel egyaránt. A fő címsornak is a "családi nyaralás minden gondd nélkül" lesz és a képek is egy boldog családi üdülést fognak megidézni.

Ha így jársz el, a látogatód (akiért még fizettél is valószínűleg) elindul a logika fonalán, nem zökken ki és valójáában azt kapja, amiért kattintott.

3. Használj meggyőző képeket

Egy érdekes kutatás kimutatta, hogyha a reklámban szereplő arc a terméktől elfelé néz, a szemlélő tekintete is ugyanarra kalandozik. Viszont, ha a képen lévő szempár a közvetítendő üzenetre fókuszál, a befogadó fél is elolvassa az üzenetet. Győződj meg arról, hogy a honlap minden eleme, így a vizuálisak is, az értékesítési üzenetre összpontosítanak.

4. Adja meg látogatójának, amit keres. Gyorsan!

Biztosítson könnyű és gyors hozzáférést az információkhoz (szoba árak, galériák, akciók). Rangsorolja ezeket, és a legkeresettebbeket mutassa be először. Merje elrejteni a kevésbé fontos elemeket, hogy ne zavarják a látogatót a fontosabbak megismerésében.

5. A tartalom a középpont: ez adja el a szolgáltatást

Szinte valamennyi értékesítési területen kiemelt szerepe van az írott szövegnek. Azok megírásánál azonban a figyelemfelkeltésre, olvashatóságra, cselekvésre ösztönzésre kell törekedni. Kerülje a töltelék- és haszontalan szövegeket. Fókuszáljon a lényegre!

6. A honlap azonnal látható része

A honlap legértékesebb része az a terület, amit görgetés nélkül egyszerre látható. A legfontosabb információkat itt kell elhelyezni. Minden ami ezen kívül esik, a figyelem megragadása után kerül megtekintésre. Ekkorra a honlap már átesett a kritikus ponton, és elkezdik olvasni.

7. A szem mozgása

A szem pásztázva járja be a honlapokat. Ennek a mozgásnak megvannak az általános útvonalai. Ha ezekkel tisztában vagyunk, ebbe az útba helyezzük el a lényegi információkat. A kiindulási pont minden esetben a bal felső sarok. Ide kell elhelyezni a legfontosabb információkat!

8. Műszaki hibák elkerülése

Nincs idegesítőbb, amikor nem funkcionál rendesen egy honlap. A Landing Page-nek (különösen, ha fizetett hirdetéssel promotáljuk) minden elemének működnie kell. Ilyenek a gombok, üzenetküldő, linkek, stb. Ezen kívül minden böngészőben és operációs rendszeren azonosan kell megjelenniük.

9. Fókusz az üzeneten

Maradjon egy üzenetnél végig az egész érkeztetési oldalon. Egy témáról, egy céllal foglalkozzon, ne legyen csapongó. Ez ez egyik legnagyobb különbség az érkeztetési és egyéb oldalak között. Az oldal legyen szándékosan egyszerű.

10. Cselekvésre ösztönzés

Tartalmazzon egy határozott cselekvésre ösztönzést, hiszen az oldal feladata, hogy tovább vigye a látogatót az értékesítés, vagy egyéb célok felé. Pontosan definiálni kell mit tegyen a látogató, és ezt vele minden eszközzel tudtára kell adni!