Konkurencia elemzése

Konkurencia elemzés, amit el kell végezz

A konkurensek vizsgálata elengedhetetlen feladat ahhoz, hogy megtudd, milyen felületekkel találkozik vendéged foglalás közben, és milyen fejlesztéseket kell megtenned online felületeiden ahhoz, hogy Te vidd el a legtöbb foglalást.

 

konkurencia-elemzesAz online környezet vizsgálata

Meg kell ismerni az online környezet, ahonnan vendégeket akarsz szerezni. Milyen jellemzőket, azaz  keresettséget, látogatottságot, fejlettséget, online nyüzsgést és lehetőségeket biztosít a lokációd online környezete? Ez azért fontos, mert két jelentős elem van amire támaszkodhatsz: a vendéged foglalási szokásai (általában hogyan foglalnak) és az online tér adottságai (konkurens szállások, helyi turisztikai szervezetek, sb.).

A környezetet az internet mérhetőségének köszönhetően számszerű adatokkal lehet elemezni, így olyan adatokra építhetsz a honlap előkészítése során, amiből kiindulva biztos eredményes stratégiát lehet felépíteni.

Vannak szoftverek (pl.: Semrush, Analytics), illetve módszerek (pl.: kulcsszókutatás, lokális térképes elemzés), amik segítségével saját és mások jelenlétére deríthetsz fényt.

Meg kell vizsgálni:

  • Milyen látnivalók és környezet vonzza a vendégeket

  • Hányan keresnek a környékre

  • Milyen portálok, lokális oldalak állnak rendelkezésedre

Konkurencia vizsgálata

konkurencia vizsgálataA konkurencia megismerésével feltárjuk azokat a rendszereket, amiket mindenképp alkalmazni kell a honlapon, és azokat is, amivel még színvonalasabb szolgáltatást adhatsz, még hatékonyabban tudsz értékesíteni. A versenytársak által is használt eszközöket fel lehet használni, illetve ötletek alapján újabb, versenyelőnyt teremtő szolgáltatásokat lehet kitalálni.

Nem a másolás a konkurencia vizsgálatának célja, hanem az, hogy milyen lehetőségeket kell kihasználnunk, illetve, hogy milyen szolgáltatásokat kell még jobban elvégezni, hogy legalább azonos jelenléttel rendelkezz.

Meg kell vizsgálni:

  • A konkurens weboldalakat

  • Közösségi jelenlétüket

  • Milyen honlapokon hirdetnek, vagy jelennek meg

A legerősebb versenytárs elemzése

Meg kell keresnie legnagyobb konkurensét a weben, és külön elemezni eddigi tevékenységét, és jelenlétét. Megtalálhatóak azokat a rések, amiket még nem aknázott ki, és a készítendő honlapon ki lehet használni az ismereteket.

Miket elemez a konkurens jelenlétében?

Felsorolásszerűen leírom, én milyen elemeket szoktam elemezni amikor ügyfeleim online jelenlétének dokumentációját készítem. Szívesen segítek, vagy használd a listát vonalvezetőként.

  • Versenytárs oldalára mutató külső linkeket

  • Külső linkek számát

  • Hány oldalról mutat link a honlapra

  • Milyen minőségű oldalakról mutatnak a linkek

  • Mely oldalakra lehet bekerülni

  • Fontos keresőszavak a honlapokon

  • Kiegészítő szolgáltatások elemzése

  • Konkurencia honlapján található fontos keresőszavak megtalálása

  • A Google kulcsszó eszközének segítségével szinonimák keresése

  • Belső linkstruktúra vizsgálata

  • Kifelé mutató hivatkozások vizsgálata

  • Milyen extra információkat ad a honlap

  • Milyen cselekvésre ösztönző eszközöket vonultat fel

  • Hogyan gyűjt adatbázist

  • Milyen a kommunikációja