10 honlap hiba

10+ alapvető honlap hiba és megoldása

Figyelem: ha ezt a 10 hibát kijavítod honlapodon, azonnal megnő hatékonysága! Összeszedtem az évek tapasztalatai alapján, mellyek a leggyakoribb szállásadói honlap hibák, melyeket azonnal ki kell javítani, ha foglalásokat szeretnél.

 

1. hiba: amikor rossz nyitólappal fogadod látogatódat

Mivel látogatód, 5-10 mp alatt dönti el honlapodról, ad-e neki annyi információt, hogy érdemes maradnia, egy nyitólap igen sokat elvesz ebből.

  • Átláthatatlan külalak

  • Navigáció és egyértelmű utasítások hiánya

  • A keresett információ elrejtése

Tipp! Olyan tematikát kell leendő vendéged elé tárnod, hogy azonnal kiismerje magát az oldalon, megtalálja a számára fontos információkat. Ezt felhasználóbarátság fogja számodra biztosítani. A fotók egy szállás honlapján  bizalmat építenek, azonnal megfogják a vendégedet, hiszen ha tetszik a kép, akkor oda akar menni az érdeklődő, ha nem fogja meg, akkor érdektelenné válik minden más.

 

2. hiba: már elsőre érdektelen információk halmaza fogadja a látogatót.

Bemutatkozás, semmitmondó nyitólap, szállással kapcsolatos képek teljes hiánya. Kezdetektől a lényeget mutassa meg! Egy látogató egyszerre 4-5 elemet tud feldolgozni és értelmezni. Ismétlem: nincs idő arra, hogy a megfogó lényegen kívül, mással „szórakoztassa” látogatóját. (Annak is megvan a maga ideje.) Menjen kicsit távolabb gépétől! Hunyorítva is látszik, hogy egy olyan hotel oldalát nézi, ahol szívesen töltené el szabadságát?

3. hiba: a szövegek nem olvashatóak, nem rendezettek.

Az egyik vesszőparipám, hogy a szövegekre különösen figyelned kell. Igenis olvasunk az interneten, de olvashatatlan szövegeket valóban nem fogják elolvasni látogatóid. Amikor nem segíti az olvasást a honlap, vendégeket veszítesz!

  • Tagolatlan szöveg

  • Túl hosszú szövegek

  • Kiemelések nélküli szövegek

Tipp! A legegyszerűbb tesztelési módszer, ha elkezded olvasni saját honlapodat. (Nincs is annál unalmasabb...) Meddig jutottál? Minden mondatot elolvastál? A kiemelések elolvasása után levonható volt a lényeg?  Ha nem, más pláne elsiklik majd a sorok fölött...

4. hiba: „rejtett” menüpontok, aláhúzatlan linkek

A navigációs lehetőségeknek egyértelműnek kell lenniük. A menüknek megvan a honlapokon megszokott helyük, nem érdemes kísérletezgetni új megoldásokkal. Az újítások általában csak zavart okoznak, és a látogatási időt csökkentjük vele. Ez pedig nem cél, ugye?

5.hiba: Lassú oldal, törött linkek

Ismét az idő... Az oldal lassú betöltődése, az olyan funkciók, melyek nem működnek, mind a látogató türelmével való játszadozás, melyből nem lehet jól kijönni. Ha eredményeket szeretne elérni, honlapja minden porcikáját tegye rendbe!

6. hiba: idejét múlt tartalom

Nincs kiábrándítóbb, mint amikor egy régi akció, program vagy dátum fogadja a látogatót. Ilyenkor felmerül az emberben a kérdés: Írjak én nekik levelet? Fognak rá válaszolni?

Legyen mindig friss a honlapjának a tartalma, és nagyobb bizalommal fogják leendő vendégei is megközelíteni.

7. hiba: nehézkes kapcsolatfelvétel

Ugye Önnek sem célja, hogy pont az ajánlatkérésnél vagy foglalásnál veszítsen vendéget! Ha nem működik az e-mail cím, vagy a levélküldő, nincs telefonszám, vagy csak jól el van rejtve, megint adott egy esélyt a távozásra.

8. hiba: Azt hinni, egy honlap elég

Sajnos a 2000-es évek óta nem elég, ha elkészítjük honlapunkat és onnantól semmit nem teszünk azért, hogy látogatókat is szerezzünk rá. Vagy pénzt, vagy energiát kell mellé raknunk, hogy több látogatónk legyen, hiszen belőlük lehet később vendég.

Nagy hiba tehát magára hagyni a weboldalt. Szervezzen rá kampányokat vagy írjon cikkeket, hogy azok tartalmára megtalálható legyen a Google keresőben.

9. hiba: Nem mobilbarát (responsive) a honlap

A mobilbarátság azt jelenti, hogy okostelefonokon is olvashatóan és értelmezhetően jelenik meg a honlap tartalma. Ennek a jelentősége mára megkérdőjelezhetetlen, hiszen a Google kereső is háttrébb rangsorol, ha az eszközön helytelenül jelenik meg a weboldal.

Itt elérhető egy teszt, ami megmutatja, mobilbarát e az Ön honlapja.

10. hiba: nem figyel oda honlapjára

Figyelem! Ez a legfontosabb! Nem fektet nagy hangsúlyt Internet Marketingre, nem veszi figyelembe, hogy a világon történő foglalások 40%-a az internetről, vagy annak segítségével történik? Gyakorlatilag fölöslegesen van honlapja. De, ha úgy tekint rá, mint egy lehetőségre, egy tökéletesen összehangolt rendszerre, amit vendégek toborzására, megtartására fejlesztett ki, eléri célját!

 

Többet szeretne tudni? Nézze meg honlapkészítés szolgáltatásunkat szállások számára!