Miről szól, amit nálam megtanulhatsz...

Szállásoknál tesztelt jutalékmentes foglalás értékesítési rendszerét mutatom meg, ami garantáltan hozza majd a vendégeket

Lehet kisebb szállásod, vagy hoteled,
lehetsz tapasztalt értékesítő, vagy kezdő szállástulajdonos,
mire a cikk végére érsz, megismersz egy működő vendégszerző rendszert

Évek alatt dolgoztam ki a módszert, és most megmutatom Neked lépésről lépésre, milyen elemeket kell használnod, milyen külső körülményekkel kell számolnod, hogy a vendégeidet értékesítési tölcsérbe terelve online jelenléted folyamatosan szállítsa a vendégeket.

Olyan rendszer ezt, amit a legnagyobb turisztikai szereplők (Booking.com, Airbnb, Four Seasons) is használnak itthon és külföldön egyaránt

Ha megtanulod, Te is  versenyelőnyt szerezhetsz vele a desztinációdban.

Van egy valós a folyamat,
amíg a vendéged eljut a desztináció kiválasztásától odáig,
hogy visszatérő vendéged legyen

A vendéget vettem alapul a stratégia kidolgozásakor. Végigvettem a foglalási folyamatot az álmodozástól az elköteleződésig, és mellé állítottam céljait. Megtettem ugyanezt a szállások céljával és online eszközrendszerével.

A két folyamat összehangolása nyomán jött létre az a vendégszerzési stratégia, amivel folyamatos kihasználtságot biztosíthatsz magadnak.

A foglaltságod alakulása a RENDSZERTŐL függ

szállásmarketing strategia

Amikor rendszerben gondolkodsz, a különböző online értékesítési csatornáid közösen dolgoznak majd a vendégeidért. (Ne félj, ezt az ábrát részletesen elmagyarázom!)

Egy új eszköz, vagy a Google és Facebook működésének változása nem érint majd olyan negatívan, hiszen a bemutatandó online rendszer logikája a felhasználói szokásokon alapul, így lassabban változik, mint egy algoritmus, vagy újítás.

Akkor NEM HOZ vendéget az internet,
amikor rosszul dolgozol vele

Évek tapasztalatai mutatták meg, hogy az online jelenlétbe fektetett munka mindig meghozza az eredményét. Akkor vagy kudarcra ítélve, amikor nem koncepció alapján dolgozol, felületeid ahelyett, hogy együtt hoznák a vendégeket, külön életet járnak.

Tipikus hiba, amikor elkészül honlapod és várod a vendégeket.
Akik nem jönnek...
Az ok, hogy lehet önmagában szállásodnak bármilyen jó weboldala, látogatók nélkül nem lesz belőle vendéged.

A rendszereidet össze kell fésülnöd, több lábon állni. Így lehet stabil vendégszerző rendszered.

Tehát a kulcs a rendszerben van!

A rendszer alapjai:

  1. Ismerd meg a vendégek foglalási fázisait, és a szállásod környezetét
  2. Nézd meg, hogy vendégeidnek milyen céljai vannak az interneten az egyes foglalási fázisokban
  3. Nézd meg, milyen célokat kell neked elérned, hogy egy ismeretlen emberből visszatérő vendéged lehessen
  4. Nézd meg, milyen eszközök állnak rendelkezésedre

Ezek alapján segítek összekapcsolni a vendég szokásait, céljait
a Te eszközeiddel és céljaiddal

Foglaltságod =
foglalási szokások + támogató eszközeid

Olvass tovább, mert lépésről lépésre mutatom meg, az értékesítő rendszer felépítésének folyamatát. Megmutatom, gyakorlatban hogyan tudod használni, hogy folyamatosan hozza a vendégéjszakákat.

0. Lépés: A vendéged szokásai és a környezet megismerése

vendég szokásaiIsmerd meg, akinek eladsz! A turizmus egy jól elkülöníthető terület, ahol az online világ külön szabályai érvényesülnek.

Mára pontosan tudjuk, milyen szokások alapján, milyen folyamaton végigmenve foglalnak szállást az emberek. Pontosan ezeket a sémákat tudod majd Te is kihasználni.

Olyan felületeket kell kialakítanod, amelyek folyamatosan támogatják ezt a döntési folyamatot.

Először a vendég desztinációkról érdeklődik (álmodozás). Ekkor nem a szobád fogja érdekelni, hanem a környezet, a látnivalók, stb.
Utána már konkrétabban érdeklődik a programok és a potenciális szállások iránt, majd már összehasonlítja azokat konkrét foglalás céljából.
Végül a helyszínen töltött idő és ÉLMÉNYek kötelezik el őt véglegesen a szállás irányába, ahova az élményei megosztása után potenciálisan vissza is tér.

Nem életidegen a forgatókönyv ugye?

Ezt a folyamatot lekövetheted, vagy meghagyhatod a vendégednek, hogy végigmenjenek rajta maguktól mások felületein...

...csak nem biztos, hogy a Te szállásodon köt ki végül...

És itt jön a környezet megismerése! Az a bizonyos 0. lépés, amit legtöbbször kihagy egy szállás tulajdonosa, vagy marketingese.

Komplett audittal kell felmérned a környéket, a konkurenseket, a desztináció adottságait.

  • Nézd meg a konkurensek weboldalait, közösségi média jelenlétét (hiszen velük kell megmérkőznöd)

  • A desztináció témáit és kulcsszavait (hogy később a Google sok látogatót hozzon), látnivalókat és túraútvonalakat, színvonalasabb gasztronómiai helyeit

  • Iratkozz fel hírlevelekre, hogy megismerd hogyan kommunikálnak mások

  • Használj ki minden lehetőséget a kutakodásra (az interneten rengeteg adatot fogsz találni)

Kezdhetted volna a weboldal megtervezésével, de akkor később bánnád, hogy nem egy biztos alapra építkeztél!

 

 1. Lépés: Nem új weboldalra,
hanem online jelenléted centrumára van szükséged!

Van egy jó hírem! Nem új honlapra van szükséged, amire a webes cégek többsége azonnal rá akar beszélni!

Azt kell először elérned, hogy weboldalad kiszolgálja az online lehetőségek minden csatornáját. Ezért úgy kell átalakítanod, mint egy tölcsér száját, amibe az érdeklődők "beleesve" vendéggé konvertálódnak.

Ezt a folyamatot pedig az esetek többségében szállásod jelenlegi honlapjának átalakításával is elérheted.

felületek rendszere

Ha nem ilyen világosan látod át az egyes elemek feladatait, akkor a honlapod szerkezetének átgyúrására biztosan szügéged lesz!

Első lépés az oldalad szerkezete. Megmutatom, milyen elemeket vegyél tartalmaid közé.

Az oldaladnak vannak kötelező elemei, és olyanok, amik pluszt kínálnak a konkurensekhez képest

Kötelező elemek a Galéria, Árak/csomagajánlatok, szobák és foglalás. El tudnád képzelni, hogy ezek nélkül foglald le szállásodat?

Itt a bizonyíték!
A statisztika megmutatja, melyik oldalakat látogatják a legtöbbet a foglalni vágyó látogatóid. Ezekre az oldalakra kell koncentrálnod!
(mellesleg minden szállásnál hasonló a legnézettebb oldalak sorrendje)

statisztika weboldal

Meggyőző extra tartalmaknak számítanak a szolgáltatások leírása, a környezet és a szállás előnyeinek bemutatása.

Bizalomépítő tartalmakat már kevesebb szállás alkalmaz. Ilyenek a környék látnivalóiról, titkos tippekről való tartalmak készítése. Hidd el, hogy a személyességet és hasznos anyagokat meghálálják, bizalmat kapnak tőlük és foglalással jutalmazzák azokat.

Az elkötelező elemek már a márkádat építik. Sokkal kiterjedtebb megjelenést és a szájhagyomány ingyenes marketing lehetőségét rejtegetik számodra. Itt már külön blogról, interaktív tartalmakról, letölthető anyagokról beszélünk, amik ugyan nehezebben elkészíthetők, mégis felbecsülhetetlen hírnevet tudnak hozni használóiknak.

Honlapod felépítése az első, így fogja kiszolgálni kampányaidat, hírleveledet és foglalási folyamatodat

A felépítés fogja támogatni kampányaidat is, hiszen reklámjaidból weboldaladra irányítod az érdeklődőket, de még más elemekre is figyelned kell:

  • Az alapvető szerkezet és tartalmak megtervezése elengedhetetlen első lépés

  • Technikailag is felkészült oldallal kell rendelkezz: gyors betöltődés, mobilos megjelenés (a netet már többen használják telefonról)

  • Keresőbarát weboldalra van szükséged, hogy a Google jó sok látogatót hozhasson

  • Foglalási rendszert kell használj, különben hogy foglalnának könnyebben, mint a Booking.com felületén?

Jó honlappal biztos alapot teremtesz. A legjobb az egészben, hogy mindig fejlesztheted a rendszert. Nincs korlát, az internet mindig változik és gyorsan le tudod reagálni!

 

2. Lépés: Nem hírlevélre,
hanem automatizált e-mail rendszerre van szükséged

A honlapod gyűjti a látogatókat, de hogyan éred el őket később?

Meg kell szerezned látogatód e-mail címét
és ezzel a figyelmét is

automatizalt e mail rendszerEzt pedig vonzzó ajánlattal, vagy csali használatával, majd automatizált kommunikációval érheted el.

Mi a különbség automatizálás és hírlevél között? Míg hírlevél küldése jobb esetben hírek, rosszabb esetben az akciós csomagok kiküldéséről szól jó esetben rendszeresen, rosszabb alkalmazáskor teljesen véletlenszerű időpontokban,

...addig az e-mail automatizált rendszer megfelelő időpontban a megfelelő levél kiküldésével releváns és nagyobb hatású levelekkel dolgozik.

Az automatizálás hatására:

  • Több időd lesz más marketing tevékenységekre

  • A vendégedet nem zaklatják leveleid, hanem várni fogja érkezésüket

  • Jobban konvertálnak leveleid

  • Szorult időkben, jobban kiadhatod megmaradt szobáidat

Sokkal jobban hangzik ugye?

Hogyan érheted el mindezt?

  • Tervezned kell egy ellenállhatatlan csalit, ami lehet egy hasznos túraútvonal, vagy kuponfüzet is.

  • Egy olyan levélsorozatot kell létrehoznod, aminek levelei automatizáltan a vendég motiváltságától függően kerülnek kiküldésre.

  • A leveleken keresztül meg kell válaszolnod a vendéged kérdéseit (amiket már előre tudsz, hiszen kutattál), és közben motiváló ajánlatokkal kell értékesítened irányába.

  • A foglalás után is küldened kell kosárérték növelő ajánlatokat.

  • Az utazást követő időben is fenn kell tartanod a figyelmét és folyamatos kommunikációval visszatérésre csábítanod.

Amikor az e-mail marketinget ilyen stratégia mentén építed, akkor egyre nagyobb adatbázissal bírsz majd. A bázisod segítségével pedig a szobáidat is könnyebben értékesíted majd, így biztosítva, hogy direkt foglalásokat szerezz, akár az utolsó pillanatban is.

 

3. Lépés: Nem csak posztolgatnod kell, hanem közösséget építened

E-mail marketing során már gyakorlatilag közösséget kezdtél építeni, csak ott két fél között zajlik a kommunikáció. A közösségi médiában mindez a nyilvánosság előtt történik és a cél a közösségépítés mellett minél nagyobb aktivitás elérése.

A Facebook és az egy csatornás kommunikáció ideje elmúlt

Minden felhasználó más csatornán tölti idejét. Míg a Z generáció az Instagrammon lóg, a legtöbb embert a Facebookon érsz el. Amikor külföldi célcsoportod van, a Twittert sem hagyhatod ki, az üzleti utazókat pedig akár a LinkedIn segítségével is megszólíthatod.

Érthető, ha ennyi felületet automatizálás nélkül nem tudsz kezelni, de van egy másik fontos elem is...

Egységes közösségi média stratégiádnak kell lennie - a honlapod és a hírleveled bevonásával -, hiszen értékesítési tölcséred központja (a honlapod) felé kell terelned rajongóidat.

Ha van stratégiád

  • Pontos üzeneteket használhatsz a különböző csatornákon

  • Tartalmaidat okosan menedzselheted, hogy kevesebb energiával hatékonyabb legyél

  • Egy irányba (foglalás felé) terelheted követőidet

  • Automatizálhatod a rendszert időt és pénzt takarítva meg

Az előnyök megkérdőjelezhetetlenek ugye?

Mit kell tenned, hogy jobb legyél?

  • A kutatás alapján meg kell határoznod, mit és mikor kommunikálj

  • Alkosd meg a tartalommarketing stratégiádat, azaz egy tervet a tartalmak témájára

  • Hozz létre tartalmat (Amikor rendszered van, ez is könnyebb lesz, mint gondolnád. Rengeteg ötlettel tudok szolgálni majd!)

  • Állítsd be az automatizáló szoftvereket, amik segítenek posztolni és leegyszerűsítik a kommunikációt a csatornák erdejében

4. lépés: Ha a tartalmad készítése eddig szenvedés volt,
akkor most megtalálod benne a szépséget!

tartalomkészítésÜgyfeleimnél ezt a területet látom a legnehezebb feladatnak. Nem csoda, hiszen szövegeket kell írni, fotókat készíteni, a Google rangsorában előre kerülni, videók at forgatni, azaz folyamatosan...

...olyan tartalmat létrehozni, ami:

  • Könnyen előállítható

  • Több csatornán is kommunikálható

  • Kifogyhatatlan (hiszen ha nem adsz életjelet minden nap, a közösségi média szellemvárosnak fog látni)

  • Nem rabolja el az értékes munkaidőt

Kivitelezhető ez egyáltalán?

Megint a stratégiára fogok mutogatni...

Ha van egy koncepciód:

Képzeld el, hogy írsz egy blogbejegyzést...
A bejegyzést kiküldöd követőidnek e-mailen, hogy fenntartsd figyelmüket.
A benne lévő képpel kikerül a Facebook csatornádra egy másik fotó pedig az Instagram idővonaladra.
A bejegyzés olyan jó, hogy megjelenik a Google találati listájában, ahonnan érdeklődő látogatók, majd foglalás érkezik.
A cikk - hasznos tanácsai miatt - kikerül hírportálokra is, ahonnan megint csak átkattintásokat szerzel.

Folytathatnám a sort, de remélem érted, hogy egy tartalom nem csak egy felhasználási felületre készült, hanem a "médiabirodalmad" minden felületét támogatja.

Ha velem tartasz, tőlem sok praktikát hallhatsz majd, hogyan írhatsz hasonló cikkeket, hiszen semmi sem egy célú és ennek megfelelő hozzáállással megdöbbentően sok időt takaríthatsz meg.

5. lépés: Ha eddig nem támasztottad alá munkádat méréssel, akkor mostantól megváltoztatom az életed!

mérés analitikaVan honlapod, esetleg rajta blog bejegyzéssel. Folyamatosan küldöd a hírleveleidet, és posztolsz a közösségi médiában.

De milyen eredménnyel?

Melyik kulcsszóra jönnek a látogatók? Melyik leveledet nyitották meg a legtöbben? Melyik kampányod címsora hozta a legtöbb foglalást?

 

Ezekre a kérdésekre pontos és számszerű választ kapsz
mérőeszközök segítségével!

Ha tudod mit csinálsz jól és melyik napi rutinod kidobott idő, akkor aszerint tudod alakítani saját, vagy alkalmazottaid feladatait, hogy mi hozza a legtöbb bevételt.

És igen, a mérés PONTOSAN megmondja honnan jött a foglalás és mennyibe került számodra!

Tegyük fel, hogy havonta küldöd ki ajánlataidat e-mailben.
Tárgysora témáját tükrözi: "a hónap ajánlata". Megnyitási arányod 25% alatti, foglalás 2% körül érkezik hatására.
Tesztként változtatsz a stratégián és "tavaszi programok", "családi kirándulási tippek" típusú témakörökre váltasz.

Megnyitási arányod 75%-ra és 4%-os foglalási arányra változik.
Nem éri meg jobban ajánlatok helyett magát az élményt hirdetni?

 Az online marketing egy kísérleti laboratórium.

Apránként kell változtatnod a komponenseken és mérned kell az eredményeket. A kísérletek eredménye jobb lesz, vagy akár romolhat is, de a korrigálásra mindig van lehetőséged. Így haladhatsz folyamatosan előre.

Egy szakember abban tud segíteni, hogy ne nulláról indulj és hamarabb megtaláld a helyes utat.

Hogyan fuss neki a mérésnek?

  • Először be kell állítanod a mérőeszközöket (Google Analytics, konverziók, Facebook pixel, mentett célközönségek, remarketing listák, stb.)

  • Ki kell jelölnöd a mérhető céljaidat (persze a foglalás az, de ha belegondolsz fél siker az üzenet küldése, és az e-mail cím megadása is)

  • Ki kell szemelned mérendő elemeket, amit megmérsz változtatsz majd újra kielemzed az eredményt

  • Tegyél fel kérdéseket és a válaszokat keresd meg az elemző szoftverben

Az eszközök beállítása látszólag mérnöki feladat, de kis rutinnal Te is el tudod végezni a legfontosabb feladatokat! Azon vagyok, hogy tananyagaimban és blogbejegyzéseimben is megtanítsalak a beállítások használatára.

Ne aggódj, az elemzéseknél már biztosan nem lesz szükség ennyi technikai dologra!

6. lépés: Időpazarló tevékenységek helyett,
automatizáld tevékenységeidet

automatizálásEmlékszel, hogy egy blogbejegyzést hány felületen lehet felhasználni? (Kiküldted levélben, kiraktad a Facebookra, stb.)

Mit szólnál hozzá, ha mindez a bejegyzés élesítése után magától megtörténne, méghozzá abban az időpontban amikor a legjobb hatást váltja ki?

Automatizálással időt spórolsz és hatékonyságot növelsz

Ezeket a napi rutinokat lerövidítheted:

  • Közösségi aktivitás figyelése és reagálások (4-8 oldal megnyitásával)

  • Chat felületek folyamatos figyelése

  • Napi posztolás és a tartalmak mutációinak elkészítése

  • Kampányok elkészítése

Ha csak a már említett hírlevelet vesszük. Egy érdeklődőnek, majd vendégnek legalább 10 levelet kell küldened. Ha ezt nem automatizálnád, külön embert kellene foglalkoztatnod csak erre a feladatra.

Ahogy a levelezést is szoftverek könnyítik meg számodra, ugyanúgy vannak eszközök, amik segítségével:

  • Egy felületen látod a közösségi média felületeidet

  • Egy helyről posztolhatsz, különböző időzítésekkel

  • Értesítést kapsz, ha valamilyen témában (akár rólad) beszélnek az interneten

  • Szegmentálhatod közönségedet és célzott üzeneteket kommunikálhatsz

  • Könnyen készíthetsz reklámkampányokat

 

 Tetszik a rendszer?

Ígértem, hogy elmondom a rendszer ábráját!

A legelső ábra, amin a felhasználók foglalási szokásai és az online eszközeidnek rendszere található, videón is részletesen megvan.

Az exkluzív tartalmat már zárt felületen mutatom meg Neked, ha megadod az e-mail címed,

azaz feliratkozol az értesítőimre hasznos anyagokról (bármikor leiratkozhatsz)

NÉZD MEG A VIDEÓT A RENDSZERRŐL