Kulcsszókutatás

Törekedhetünk arra, hogy bizonyos kulcsszavakra, az elsők között legyünk a keresők találati listáján. Ám azt, hogy milyen kulcsszavakba érdemes energiát ölnünk, a kulcsszókutatás határozza meg. Kulcsszókutatás alkalmával megkeressük azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, melyekre a legtöbb foglalást realizálhatjuk.

Mi az a kulcsszókutatás?

kulcsszókutatásA kulcsszókutatás a honlap keresőkből érkező látogatók számát és relevanciáját hivatott előkészíteni. Minél jobb kulcsszavakat tudunk az előkészítés során felkutatni, annál szélesebb kulcsszólistára optimalizálhatjuk az oldalt, ami a foglalások számában fog megmutatkozni. Egy jól strukturált honlapnál a kulcsszavak úgy helyezkednek el az oldalon, hogy azok a keresők szemében láthatóak, így a téma szakértőjévé emeli az oldalt.

 

Milyen egy jó kulcsszó

Egy jó kulcsszó általános jellemzője szállás esetén, hogy a környezethez kapcsolódik, az oda utazni vágyó beírja a keresőbe. Ezek a lokális kulcsszavak, amik a szálloda környezetéhez köthetőek, így a környék iránt érdeklődő találja meg segítségével a szállást. Másik csoportba sorolhatók a szolgáltatások kulcsszavai. Ezek a szavak inkább szolgáltatáshoz, mint például egy masszázshoz kapcsolódnak. Ezekre a szavakra való előretörés azt jelenti, hogy a szolgáltatás után keresők találják meg a szállást, így kaphatnak kedvet az odautazáshoz.

A jó kulcsszavak tehát a szolgáltatástól, és a környezettől függ, meg persze attól, hányan keresik azokat, és a rájuk keresők hány százaléka akar foglalni is.

Milyen módszerekkel keressük a kulcsszavakat

  • Milyen kulcsszavakra szeretne Ön kijönni

  • Szinonimák keresése

  • Elírások összeszedése

  • Statisztika alapján a Google analytics segítségével

  • Kulcsszó keresési mennyiségek

  • Kulcsszó verseny felmérése

  • Piaci rések kiaknázása (elhanyagolt kulcsszavak felderítése)

  • Konkurens honlap átnézése alapján

Minél több kulcsszóra

A SzállásMarketing nézete szerint egy honlapot minél szélesebb kulcsszólistát lefedve kell tervezni. Ennek az oka, hogy a célcsoportból 10 embert kiragadva, és megnézve keresési szokásaikat, azt állapíthatjuk meg, hogy 10-en 10 -féle képen keresnek egy adott témára. Tehát, ha a keresők organikus találatai között minél több helyen jövünk elő egy kulcsszóra és szinonimáira, nagyobb az esély, hogy a mi honlapunkon informálódjanak.

Ennek érdekében a honlapnak egy-egy témában kell szakértővé válnia. Szállások esetében a környék és a szolgáltatások specialistájává. Mindehhez jól előkészített kulcsszókutatásra, és sok szövegre van szükség.

A kulcsszókutatás menete

  • Kiinduláshoz Önnel együtt szedjük össze az elsőre is kapcsolódó kulcsszavakat.

  • A kulcsszavak szinonimái, konkurencia elemzése és kulcsszóválasztó programok segítségével még több kulcsszót gyűjtünk.

  • Egy, és több szavakból álló kifejezéseket is gyűjtünk

  • Leszelektáljuk a legfontosabb szavakat, hogy azokra koncentrálva készíthessük el a honlap keresőoptimalizált szerkezetét.

Természetesen ebben a témában is folyamatosan változnak az eszközök, és a trendek, ezért érdemes folyamatosan informálódni a jelenlegi metódusokról, vagy szakértőhöz fordulni.