keresőoptimalizált oldalszerkezet

Keresőoptimalizált oldalszerkezet

Egy szállodai honlap felépítését (menüszerkezetét) úgy kell kialakítani, hogy az az általunk kívánt kulcsszavakra előre tudjon jönni a keresőkben. A kulcsszókutatás után tehát az a feladatunk, hogy olyan keresőoptimalizált oldalszerkezetet alakítsunk ki, ami megállja a helyét a konkurencia mellett, és hosszútávon biztosítsa a jó szereplést.

 

Mire jó egy keresőoptimalizált oldalszerkezetű weboldal?

Egy keresőoptimalizált honlap, azon kívül, hogy keresőbarát programozású, olyan oldalszerkezettel rendelkezik, ami segíti a keresőket, és az embereket is (ezek mindig együtt járnak) az oldalon történő navigációban, és információk feldolgozásában.

Például, amikor a kapcsolati oldalon a környékről, az odajutásról is írunk, akkor az az oldal nem csak a cím és telefonszám miatt, hanem az egyéb helyi kulcsszavak miatt is lokálisan optimalizált lesz. Amikor a környék látnivalóiról is szó esik egy másik oldalon, akkor azokra is kijövünk a találatok között.

Amikor nem használjuk tudatosan a kulcsszavakat, sok lehetőséget kihagyunk, ahol megjelenhetnénk és látogatóból vendéget csinálhatnánk. A kulcsszavak rendszeréből pedig oldalszerkezet lesz.

Kulcsszókutatás után

keresőoptimalizált oldalszerkezetA kulcsszókutatás alapján kapjuk meg a honlap menüszerkezetét, hiszen ezek a szavak fogják azt a területet jelenteni, amiben szakértőként szerepelünk a Google robotjai szemében. Ezeknek a szavaknak a segítségével egy szakértő - mint én - olyan honlapstruktúrát (menüszerkezetet) tud összeállítani, ami a kiválasztott kulcsszavakra előrehozza az oldalt az organikus találati listákon. Természetesen az eredmény a honlap szövegeitől is függ, de az nem kapcsolódik szorosan a keresőoptimalizált oldalszerkezethez.

Az összeállítás nehézségei

Ha csak a látogatóknak, vagy csak a keresőrobotoknak készítenénk a honlapot, egyszerű lenne a feladat, hiszen egyiket, vagy másikat kellene irányítanunk. Ezzel szemben a keresőoptimalizált oldalszerkezet mindkét igényt ki kell elégítse, hiszen a keresőkből érkező látogatókból kovácsol a honlapnak nevezett értékesítési felületünk vendégeket.

Az összeállítás során olyan kompromisszumokat kell hozni, ami a keresőmarketing és a látogatók számára is megfelelő. Ezeket a döntéseket is segítünk meghozni, hiszen gyakorlatunknak köszönhetően mindkét igényt ki tudjuk elégíteni.