Idegenforgalmi marketing

A turista döntését számos külső és belső tényező befolyásolja. Az idegenforgalmi marketing az utazásra próbál hatást gyakorolni, egy konkrét szolgáltatás igénybevételéről, vagy egy termék megvásárlásáról győzi meg a vásárlót. A turisztikai termék egy attrakcióra, látnivalóra épülő komplex szolgáltatási csomagból áll. Ezek a csomagok általában tartalmazzák a szállást, étkezést, közlekedést és más szolgáltatásokat.

idegenforgalmi marketingA turisztikai piac működésének az alapja a motiváció és attrakció összefüggése, melyek két szegmensre, a motiváció-attrakció és a turista-termék csoportokra osztható.

A turisztikai kínálatot és keresletet a marketing és a turista helyváltoztatása kapcsolja össze. Attól függően, hogy az utazás kezdete előtt milyen a kereslet a desztináció iránt, a marketingnek más és más feladatot kell ellátnia.

  • A kereslet igénye szerint lehet kielégített, vagy kielégítetlen: a fő feladat a piackutatás és termékfejlesztés. Fel kell tárni a piaci réseket.

  • A kereslet az utazási döntés szerint lehet határozott, illetve határozatlan: jelen esetben a marketing feladata, hogy promóciós eszközeivel a kívánt irányba terelje a turistát. Eszközök erre az internet, utazási kiállítások, prospektusok, szóróanyagok, stb.

  • Visszacsatolás: A visszacsatoláson keresztül lehet megismerni a turista véleményét az igényelt és kapott szolgáltatás közötti összhangról, illetve rossz esetben eltérésről kapunk visszacsatolást. Ennek segítségével tudunk módosítást végrehajtani.