Online turisztikai marketing

A kor elvárásainak megfelelve egy fontos fogalmat kell számításba venni. Az internet elterjedésével ugyanis a szállásfoglalások jelentős része történik weboldalakon keresztül, vagy azokon való információgyűjtés alapján. Az online turisztikai marketing egy kihagyhatatlan eszköz.

online turisztikai marketingEgy újonnan kialakult online turisztikai marketing ágról beszélünk, melyet ugyanúgy tanulni kell, mint a vendégszerzés többi módját. A cél, azon túl, hogy a szálláshely saját weboldalt tartson fent, hogy az úti célt kereső vendégek a lehető legtöbb forrásból rátaláljanak a szállásadó nyújtotta lehetőségekre.

Az online turisztikai marketing lehetőségei:

  • Saját honlap népszerűsítése

  • Utazási portálokon való szereplés

  • Banner kampányok futtatása

  • Kattintás alapú hirdetés indítása

  • Nyereményjátékok

  • E-mail kampányok

Az online marketing a legjobban mérhető eszköz a vendégszerzésre. Minden elköltött forint megtérülése kiszámítható, így mindig a megfelelő hirdetési stratégia választható. Ezt a hirdetési módszert hívják analitikus marketingnek.