Sokan képzelik, hogy attól, mert van egy honlapjuk, leülhetnek, és csak várniuk kell a foglalásokat. Egy idő után rájönnek, hogy hiába várnak, semmilyen eredményt nem érnek el, hiszen az oldalon nem esik elegendő látogatás.

Csalódottan fizetni tovább az újsághirdetéseket, vagy látogatókat szerezni a honlapra?

Az üres honlap egyrészt a honlap készítőjének a hibája. Ő a hibás, hiszen nem hívta fel a figyelmet a lehetőségekre. Másrészt viszont nem tehet róla, hiszen foglalkozásából eredően ő csak honlapokat tervez, nem feladata a marketing. Tehát vegyen egy mély levegőt, és határozza el: „Foglalásaim jelentős részét az Internetről fogom szerezni!”

Elhatározás után mit kell megvalósítani?

A legfontosabb, megjelenni a keresőkben. Ez alatt most főleg a Google-t értem, hiszen Magyarországon az emberek 99%-a ezt használja. A megjelenés nem az, hogy valahol a 10-500. oldalon feltűnik az oldal! A megjelenés azt jelenti, hogy egy olyan szóra - amit az érdeklődők beütnek, amikor szálloda környékére szeretnének utazni – kijönni az első 5 találat között.

Másik fontos feladat a linkgyűjteményekben, kisebb keresőkben, és minél több honlapon jelen lenni. Ennek a műveletnek elméletileg nincsen vége, gyakorlatilag ha lehetőség van megjelenni valahol, azzal élni kell.

Ezek talán a legfontosabbak, de a teljesség igénye nélkül felsorolok még pár lehetőséget: banner reklám, PPC hirdetés , hírlevél , szórólapok, reklámkampányok. Természetesen nem kell mindent használni. Sőt, nagyon meg kell válogatni, mihez nyúl az ember! A Hotel online marketing a méréseken múlik, mindent mérjünk, dobjuk ki a rosszul teljesítő felületeket, és tartsuk meg azokat, amik több vendéget hoznak.

Odafigyelés nélkül

Két útja van a fent leírtaknak. El lehet kezdeni odafigyelve, cikkeket olvasva, és azok utasításait követve felépíteni a látogatottságot, vagy meg lehet bízni egy céget, hogy végezze el mindezt. (A www.szallasmarketing.hu oldalon mindkét variációra lehetőség van.) A kettő között azért van különbség. Az idő az egyik, ami az ügynökségek mellett szól, hiszen az ő tapasztalatukkal nem kell próbálgatásokba belemenniük, és kidolgozott rendszerükkel gyorsabban tudnak eredményeket felmutatni.