A konkurensek vizsgálata elengedhetetlen feladat ahhoz, hogy megtudd, milyen felületekkel találkozik vendéged foglalás közben, és milyen fejlesztéseket kell megtenned online felületeiden ahhoz, hogy Te vidd el a legtöbb foglalást.
Az online környezet vizsgálata
Meg kell ismerni az online környezet, ahonnan vendégeket akarsz szerezni. Milyen jellemzőket, azaz keresettséget, látogatottságot, fejlettséget, online nyüzsgést és lehetőségeket biztosít a lokációd online környezete? Ez azért fontos, mert két jelentős elem van amire támaszkodhatsz: a vendéged foglalási szokásai (általában hogyan foglalnak) és az online tér adottságai (konkurens szállások, helyi turisztikai szervezetek, sb.).
A környezetet az internet mérhetőségének köszönhetően számszerű adatokkal lehet elemezni, így olyan adatokra építhetsz a honlap előkészítése során, amiből kiindulva biztos eredményes stratégiát lehet felépíteni.
Vannak szoftverek (pl.: Semrush, Analytics), illetve módszerek (pl.: kulcsszókutatás, lokális térképes elemzés), amik segítségével saját és mások jelenlétére deríthetsz fényt.
Meg kell vizsgálni:
Milyen látnivalók és környezet vonzza a vendégeket
Hányan keresnek a környékre
Milyen portálok, lokális oldalak állnak rendelkezésedre
Konkurencia vizsgálata
A konkurencia megismerésével feltárjuk azokat a rendszereket, amiket mindenképp alkalmazni kell a honlapon, és azokat is, amivel még színvonalasabb szolgáltatást adhatsz, még hatékonyabban tudsz értékesíteni. A versenytársak által is használt eszközöket fel lehet használni, illetve ötletek alapján újabb, versenyelőnyt teremtő szolgáltatásokat lehet kitalálni.
Nem a másolás a konkurencia vizsgálatának célja, hanem az, hogy milyen lehetőségeket kell kihasználnunk, illetve, hogy milyen szolgáltatásokat kell még jobban elvégezni, hogy legalább azonos jelenléttel rendelkezz.
Meg kell vizsgálni:
A konkurens weboldalakat
Közösségi jelenlétüket
Milyen honlapokon hirdetnek, vagy jelennek meg
A legerősebb versenytárs elemzése
Meg kell keresnie legnagyobb konkurensét a weben, és külön elemezni eddigi tevékenységét, és jelenlétét. Megtalálhatóak azokat a rések, amiket még nem aknázott ki, és a készítendő honlapon ki lehet használni az ismereteket.
Miket elemez a konkurens jelenlétében?
Felsorolásszerűen leírom, én milyen elemeket szoktam elemezni amikor ügyfeleim online jelenlétének dokumentációját készítem. Szívesen segítek, vagy használd a listát vonalvezetőként.
Versenytárs oldalára mutató külső linkeket
Külső linkek számát
Hány oldalról mutat link a honlapra
Milyen minőségű oldalakról mutatnak a linkek
Mely oldalakra lehet bekerülni
Fontos keresőszavak a honlapokon
Kiegészítő szolgáltatások elemzése
Konkurencia honlapján található fontos keresőszavak megtalálása
A Google kulcsszó eszközének segítségével szinonimák keresése
Belső linkstruktúra vizsgálata
Kifelé mutató hivatkozások vizsgálata
Milyen extra információkat ad a honlap
Milyen cselekvésre ösztönző eszközöket vonultat fel
Hogyan gyűjt adatbázist
Milyen a kommunikációja