Audit, hogyan elemezz

Audit - Hogyan elemezd saját szállásod jelenlétét?

Elemzés nélkül neki se vágj az online marketing tevékenységeidnek, mert csak több munkát adsz magadnak, és az eredményességed azon múlik, hogy milyen alapot építesz magadnak. Egy audit során kiderül, milyen irányba indulj el, ki a célcsoportod, és milyen stratégia mentén kell haladnod.

 

A saját szállásod online jelenlétének vizsgálatát jelenti az audit elemzés. Meg kell vizsgálni saját honlapodat, a közösségi média felületeidet, különböző reklámfelületek használatát, és saját erőforrásaidat.

A saját audit mellett persze fontos a konkurencia elemzése is, amiről egy másik cikkben olvashatsz részletesebben.

Összeszedtem néhány elemet, amit érdemes megvizsgálni, mielőtt nekivágsz akár a honlapod elkészítéséhez, akár egy reklámkampány kialakításához.

A saját audit könnyebbségei

Könnyebbség, hogy saját felületeidet jól ismerheted, hozzáféréseid vannak a statisztikákhoz is, így nem kell mindenféle trükköket bevetni, hogy adatokhoz juthass.

A saját felületek összeszedése egyszerű, de nem szabad megfelejtkezni azokról a megjelenésekről sem, amiket mások hoztak létre.

Tipp! Keress rá a szállás nevére az interneten és vizsgáld meg, milyen honlapokon vagy jelen, vagy említenek meg.

Nehézségek

Néha még a tulajdonosnak sincsen meg minden belépési adata, illetve néha be nincsenek állítva a legfontosabb eszközök, vagy csak hanyagul.

Ilyen szokott lenni a Google Analytics statisztikai eszköz is. Általában a kódot a fejlesztőtől kell megszerezni, és ha meg is van, akkor a konverziós és egyéb finomhangolást biztosító eszköz szokott hiányozni belőle.

Segítségként - a cikken túl - honlapelemzés szolgáltatásommal tudok segíteni. Elemzem az oldaladat és tanácsot adok, mit kell változtass. Keress bátran!

Tipp! A hozzáféréseket mindig jegyezd fel, mert minden eszköznél a szállásnak kell lenni a tulajdonosnak, az eszköz birtoklójának.

 

auditMilyen elemeket érdemes vizsgálni marketing audit során?

Marketing audit során saját honlapodat, és online jelenlétedet kell átvizsgálni.

Weboldal használhatósága

A saját honlap elemzéséről ugyan külön útmutatást is írtam. A legfonotsabb, hogy a felhasználói szokásoknak megfelelően legyen az oldal elkészítve. Könnyű legyen navigálni, a főbb mondandó könnyen értelmezhető legyen és kiszolgálja a foglalási igényeket.

Ilyen igények a galéria sok képpel, a szobák megismerése és persze az árak elérhetősége, akár könnyű  és azonnali foglalási lehetőséggel.

Külalak vizsgálata

A használhatóságon kívül azt is érdemes megnézni, hogyan jeleníti meg a hotel weboldala a márkát magát. Akkor jó a design, ha az a márkának a felismerhetőségét minden porcikájában tükrözi. A logó, a színek és kiegészítő elemek mind mind a megjegyezhetőséget szolgálják, ami majd a hirdetéseid során válnak készpénzzé.

Tipp! Nézd végig az oldaladat, megvannak e rajta a következők:
- logó felül és alul is
- Színek egyeznek e
- Betűtípus egyezik e az arculati kézikönyvben megadottal

Oldalszerkezet és navigáció vizsgálata

Az oldalszerkezet két dolgot szolgál. Egyrészt az információk könnyű megtalálhatóságát biztosítják, másrészt tükrözi a szállásod felépítését, környezetéhez való viszonyát, stratégiáját.

Az információk megtalálhatósága elemi érdeked, hiszen a felhasználódnak a boldogság, amit a jó kezelhetőség ad, már egy pozitív élményt biztosít, és jobban befogadhatóvá teszi az információkat. Amikor pedig hajlandóak megismernei, már "csak" jó fotók és szolgáltatások kellenek :)

A felépítés valóban tükrözni fogja felfogásod, stratégiádat. Az a szállás ugyani sokkal megbízhatóbbnak tűnik, amelyik a desztinációba beágyazott, a környéket is ismeri, hasznos információkat is közöl, nem csak az alapvetően szükséges weboldalt produkálja.

Tipp! Végezz kulcsszókutatást vagy témakutatást, így feltérképezheted, miről kell írnod, milyen kulcsszavak fontosak számodra amire keresnek is az emberek.  A kutatás után már könnyedén tudod csoportosítani a szavakat és menüpontokba rendezni őket.

 

Ezeket még érdemes átnézni:

  • Tartalom elemzése

  • Ergonómia

  • Navigációs útvonalak

  • Keresőoptimalizálás analízis (találati pozíciók, meta tag ellenőrzés, keresőbarátság ellenőrzés)

  • Google kísérletek használata (nagyobb volumenű)

  • Konverzió elemzés és konverziók kiaklakítása

  • Hirdetések eredményességének ellenőrzése

  • Kampányok elemzése

  • Automatikus kommunikáció vizsgálata