Kattintás alapú (PPC) hirdetésekkel foglalásokat szerezni?

A PPC, azaz a kattintás alapú hirdetés az online turizmus területén közkedvelt eszköz. Már-már mondhatnám, hogy behozhatatlan hátrányba kerül az a szálláshely, aki nem él a lehetőséggel. A Google AdWords, ETARGET, stb. hirdetések ugyanis célzottan jeleníthetők meg, és csak azon megjelenések után kell fizetni, amire rá is kattintottak.

 

Csak látogatók után fizetni?

Igen! A kattintás alapú hirdetések után akkor kell fizetnie, amikor egy nézelődő rákattint a hirdetésre. Ennek már csak kiegészítése, hogy csak ott jelenik meg a reklám, és azoknak, akiket meg szeretne találni, tehát szállás után kutatnak. Ez maga az álom? Igen, de kisebb „bukatatókkal”.

Ha ilyen jó, biztosan drága!

Nem. Illetve nem drága annak, aki jól tudja kezelni a kialakult versenyhelyzeteket, ugyanis előfordul, hogy egy-egy célozni kívánt közönségre mások is igényt tartanak! Mi történik olyankor? Elkezdődik egy licitálás, és az árak az egekbe szöknek. A költségeket viszont szakértelemmel le lehet nyomni, valamint felmérésekkel jobban célzottá tenni a hirdetést, így csak azt az utazói réteget találja meg, akik nagy valószínűséggel foglalni is fog.

Mikor volt reklámja ennyire mérhető?

Az Internet az a hely, ahol mindent mérhet! Sokat fogja még tőlem ezt hallani: ha valamit mérünk, meg tudjuk találni a hibáit, javítani tudunk a hatékonyságán. Ez pedig több vendégéjszakát fog eredményezni, ráadásul olcsóbb reklámmal! Ugyan egy banner hatékonyságát is lehet mérni, de kevésbé változtatható, amellett, hogy kevesebben is kattintanak rá.

 

A PPC hirdetésekről még többet tudhat meg az oldalon megjelenő Hotel Marketing cikkekből, valamint hírlevelünkre való feliratkozáskor. Azon vagyunk, hogy minden segítséget megadjunk szálláshelye fejlődéséhez, így, ha kérdése van, keressen meg bennünket, és segítünk!