Google Cégem turizmus

Google Cégem használata a turizmusban

A Google a cégeknek már régóta kínál különleges megjelenítési formát a keresőjében és a térképen, de az algoritmusok fejlődésével ennek a céges kártyának egyre nagyobb jelentősége van. A turizmusban kiemelt fontossággal bír, hiszen mozgás közben - mobilkészülékeinken - illetve utazás megtervezéséhez is használjuk a Google keresőt és térképet, ahol az eszköz jobb megjelenést biztosít.

Mi az a Google Cégem?

A Google egy vállalkozást már felismer, azaz tudja azonosítani különböző adatait. Meg tudja mondani a címét, tevékenységi köreit, de akár azt is, hogy mi az emberek véleménye róla.

Ezekből az adatokból sok mindent csinál, például bizonyos kereséseknél rangsort állít fel, vagy térképre helyezve útvonalat mutat a vállalkozásokhoz. Összességében segít a felhasználóknak megmutatni azt a céget, amelyik hasznos lehet számára különböző élethelyzetekben.

Ezeket az adatokat az internet rengetegéből gyűjti össze (pl.: céges honlap, céges adatbázisok, véleményező oldalak, stb.) és rendszerezi, aminek az eredményének egy részét egy céges adatlapban összegzi a felhasználók számára. Kicsit lejjebb megmutatom majd ezeket.

A Google, hogy a cégek maguk is alakíthassák ezt a felületet, kontrollt és reagálási (meg persze hirdetési) lehetőséget kapjanak, megalkotta a Google Cégem felületet, ahol a vállalkozások birtokba vehetik saját megjelenésüket, beállíthatják adataikat.

 

Miért használjuk a Google Cégem lehetőségeit?

A saját kontroll a megjelenésünk felett elég nyomós érv, de egyéb előnyökkel is jár a felület birtoklása és aktív használata.

A Google cégem segítségével amellett, hogy rendezett, ellenőrzött adatok jelennek majd meg és saját fotók kerülnek ki, egyre több lehetőséget biztosít, egyre interaktívabb lesz. Szinte hetente jönnek ki újdonságok:

  • Leírást adhatunk magunkról és ami a legfontosabb, megadhatjuk pontos tevékenységi köreinket

  • Kifinomult statisztikából megtudhatjuk, milyen szavakra kerestek a felhasználók, hányszor telefonáltak nekünk vagy terveztek útvonalat, hogyan állunk a konkurensekhez viszonyítva, és még sok egyebet.

  • Posztok segítségével kiemelhetünk akciókat, eseményeket. Kedvezményeket, vagy kuponokat adhatunk.

  • Válaszolhatunk a hozzánk írt véleményekre

5 milliárd nyomós érvem is van, ugyanis ennyi keresés indul naponta a Google felületein. Rengetegen használják napi szinten és a keresések közül jelentős mennyiségű akár a mi vállalkozásunkra is vonatkozhat.

Az egyik legfontosabb talán a térkép konverziós aránya. Akik térképen keresnek, azok 18%-a egy felmérés szerint vásárolnak is az adott helyen.

Nézzük meg a megjelenések helyeit.

Hol jelenik meg egy turisztikai vállalkozás?

google cegem cegnevreCégnévre, márkára keresve

Talán a legszembetűnőbb Google Cégem megjelenés, amikor a felhasználó egy konkrét cégre keres és nem csak a weboldal linkje jelenik meg, hanem egy külön kártyán jobb oldalt (asztali gépen, mobilon pedig legfelül) egy ismertetőt láthatunk az adott vállalkozásról.

Itt a cégnéven kívül 360 fokos fotó, fotó egy kis térkép és cím, telefonszám, nyitvatartás, értékelések, kérdések és akár sok más információ jelenik meg. Mindegyik kis morzsa azt szolgálja, hogy a látogató egy pillantás alatt megismerhesse és kinyerhesse a leghasznosabb információkat a vállalkozásról.

Egy ilyen megjelenés aranyat ér, hiszen a találati lista nagy részét elfoglalja, a konkurensek sem tudnak olyan domináns helyet elfoglalni mellettünk.

Egy szálláshely kicsit máshogy viselkedik. Megjelennek ugyanis a viszonteladói oldalak is és foglalni is lehet rajtuk. Ez érthetően a szállás tulajdonosokat nem lelkesíti, de sajnos a Google Cégem kicsit másként működik számukra, kevesebb funkciót biztosít. Pont ezért még fontosabb egy szállásnál, hogy a maximumot kihozza profiljából!

google cegem keresobenA Google keresőben

Amikor egy témára keres a felhasználó, mint mondjuk "szállás Pécsen", pizzéria, biciklikölcsönzés vagy kalandpark, akkor nem egy szokásos találati listát kap, hanem egy térképpel kiegészített felületet. Legtöbbször ez olyan témáknál jön elő, ahol a helynek relevanciája van és a turizmus pont ilyen.

A haszna, hogy nem csak egy listát kap a felhasználó, hanem térben is el tudja helyezni a listát és a térképre kattintva a Google térkép felületére jut.

Ha vállalkozás itt megjelenik, az annak a jele, hogy a felhasználó környékén egy erős megjelenéssel népszerű üzletről van szó. Az erős jelenlét ebben az esetben azt is jelenti, hogy a top 3 hely között van a vállalkozás, több megjelenést kap, mint a kevésbé népszerűek.

 

 

google térképes megjelenésA Google térképen való megjelenés

A harmadik eset, amikor a felhasználó magán a Google térképen keres. Ezt teheti telefonon külön alkalmazásban is. Cégre való keresésnél maga a cég, témára keresésnél viszont más sokkal érdekesebb lista jelenik meg, hiszen itt a közeli helyek láthatóak. Kicsit máshogy működik, mint a keresőből való keresés, más algoritmus szerint is kerülnek listázásra a vállalkozások. Például itt sokkal nagyobb szerepe van a jól kezelt Google Cégem fióknak.

A felhasználók is más módon viselkednek, ugyanis itt sokkal többször követi a keresést egy konverzió (telefonhívás, navigáció vagy éppen vásárlás). Többször történik az adatok alapján összehasonlítás, hiszen kattintgatva a különböző vállalkozások között gyorsan felmérhető, melyik lesz a megfelelő választás.

A vélemények és a csillagok száma is meghatározó, a fényképek minőségéről és tartalmáról már nem is beszélve.

Hogyan lesz több vendégem és vásárlóm a rendszer miatt?

google cégem vásárlóKét forrásból érkezhetnek látogatók a Cégem felület miatt.

Az egyik, ha a márkanévre keresve (ábrán a "közvetlen") jelenik meg az adatlap. Ekkor viszont már ismernek, így ez a forrás inkább csak mutatja a népszerűséget és segítségre van a navigációban, mint új látogatók megnyerésében vállal szerepet.

A másik forrás, amikor tevékenységre keresve talál meg valaki (ábrán a "Felfedezés"). Ez azt jelenti, hogy valaki egy tevékenységre keresett, mint a szállás, vagy kalandpark, étterem, autókölcsönző, stb.

Ez utóbbi fogja hozni az új látogatókat és vásárlókat, hiszen ha különböző, hozzám kapcsolódó tevékenységre megjelenek, akkor szálltam harcba az ügyfelekért.

Fontos azonban megjegyezni, hogy mint ahogy a Google felületeinél általában, egy passzív látogatói forrásról van szó. Tehát ha jól csinálom, akkor megjelenek egy szolgáltatási területre történő keresésnél, de ha senki sem keres arra az iparágra, akkor a Google sem tehet csodát. Tehát ha senki sem keres rá a fejsze élesítése témakörre, akkor nem ez lesz a megfelelő felületem.

Google Cégem vélemények

A turizmusban már megszokhattuk, hogy véleményeznek minket és megtanultuk, hogy milyen jelentőséggel bír, mit mondanak az emberek rólunk. A TripAdvisor például már kihagyhatatlan eszköz a turizmusban, ami mellé most a Google is fel akar zárkózni.

A felületen kicsit kötetlenebb a véleményezés, minta Booking, vagy TripAdvisor felületeken. A Booking csak akkor fogad véleményt, ha már foglaltunk valahova, a TripAdvisor meg nagyon szigorú feltételeket használ.

A Google-ben kicsit lazábbak a szabályok, ezért könnyebb kijátszani a rendszert. Viszont nagy jelentősége van a véleményeknek:

  • Az algoritmusban nagy szerepet játszik, milyen pozícióban jelenünk meg

  • Nézik a felhasználók és befolyásolja döntésüket

  • A szöveg tartalma is fontos, milyen témákra jelenik meg vállalkozásunk

Fontos tehát felügyelni a véleményeket, kialakítani egy rendszert, hogy rendszeresen kapjunk véleményeket és azok szövegezése is jó legyen.

 Hogyan lehetek jobb a versenytársaimnál?

A Google Cégem még egy olyan felület, ami nagy előnyt jelent, ha rendezett és karbantartott. Néha már ez is elég, hogy a nemtörődöm konkurensek elé kerüljünk. Ha azonban mindez nem elég, akkor van pár dolog, amivel ringbe szállhatunk:

  • Vélemények folyamatos szerzése

  • Fotók frissítése, így az új tartalmak gondozott fiókról árulkodnak, a sok fényképet pedig jó tartalomnak veszi a Google

  • Posztok gondozása, frissítése egyrészt megfogja a látogató figyelmét, a több kattintás pedig jól veszi ki magát az algoritmus előtt, másrészt itt is a gondozott fiók állapotába kerülünk

  • Keresőoptimalizálás egy tágabb fogalom, de a honlapunk tartalma, más honlapokról kapott linkek is jobb pozícióba helyeznek minket. A hagyományos keresőoptimalizálás módszereit is alkalmaznunk kell