A Niche kifejezést olyan szűk, jól körülhatárolható speciális piacokra értjük, amelyekre kevésbé esik fókusz, tehát a nagyvállalatok kevésbé céloznak meg. Egyszerűbben megfogalmazva a Niche marketing egy jól meghatározott piaci szegmens, a piaci rés kihasználása. Segítségünkre akkor vannak, amikor kulcsszavakat választunk magunknak.
Niche marketing
A Niche marketing olyan piaci szegmensek megkeresését és kiszolgálását jelenti, ahol jelentkezik kereslet, de nincs kínálat, vagy keletkezik egy új piaci terület. Mivel ezek a területek a nagyvállalatok számára túl kis piacot jelentenek, a kis és középvállalkozások számára adnak profittermelési lehetőséget.
Niche online marketing
Eredményes online marketing tevékenységhez elengedhetetlen egy hűségre és kommunikációra épülő stratégia, aminek az internet remek kiszolgálója. A szűk réteg megszólítására a honlap a megfelelő eszköz, hiszen folyamatos kommunikációt tesz lehetővé a vendégekkel. A közösségi médiák és egyéb hirdetési technológiák használatával a kiválasztott célcsoportnak személyre szóló üzenetek közvetíthetőek, ami emeli a konverziót, és a többi lehetőséghez képest olcsó is.
Egy hotel életében ugyan nehéz olyan közönséget kiépíteni, akik folyamatosan figyelve az oldalt visszatérnek (leszámítva a hírlevelet) viszont rengeteg olyan közösségi és utazással foglalkozó honlap van, ahova csatlakozva erősíthetik a szálláshely pozícióját, ismertségét.
Niche kulcsszavak és a keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás területén a kulcsszókutatásban játszanak szerepet a niche kulcsszavak. A kulcsszókutatás alkalmával megvizsgáljuk melyek azok a kulcsszavak, szóösszetételek, melyekre a versenytársak nem fektetnek hangsúlyt, az emberek is ritkábban keresnek rá, viszont minőségileg megfelelnek a honlap elvárásainak. Ezek a szavak általában sokkal jobban jellemzik a kereső elvárásait, így sokkal nagyobb számban válnak ügyféllé ezekre a szavakra érkezett látogatók, így juttatva az oldalt nagyobb versenyelőnyhöz.
Milyen a jó Niche kulcsszó?
Olyan szavakat érdemes keresni, amire ugyan nem a legtöbb keresés érkezik, de nincsen nagy konkurenciaharc, így könnyen tudunk jó pozícióba kerülni. Több ilyen szóra kell energiát fordítani, de ezek összessége még mindig jobban megéri, mint másokkal versenyezni.