Törekedhetünk arra, hogy bizonyos kulcsszavakra, az elsők között legyünk a keresők találati listáján. Ám azt, hogy milyen kulcsszavakba érdemes energiát ölnünk, a kulcsszókutatás határozza meg.
Kulcsszókutatás alkalmával megkeressük azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, melyekre a legtöbb foglalást realizálhatjuk.
Mi az a kulcsszókutatás?
A kulcsszókutatás a honlap keresőkből érkező látogatók számát és relevanciáját hivatott előkészíteni. Minél jobb kulcsszavakat tudunk az előkészítés során felkutatni, annál szélesebb kulcsszólistára optimalizálhatjuk az oldalt, ami a foglalások számában fog megmutatkozni. Egy jól strukturált honlapnál a kulcsszavak úgy helyezkednek el az oldalon, hogy azok a keresők szemében láthatóak, így a téma szakértőjévé emeli az oldalt.
Milyen egy jó kulcsszó
Egy jó kulcsszó általános jellemzője szállás esetén, hogy a környezethez kapcsolódik, az oda utazni vágyó beírja a keresőbe. Ezek a lokális kulcsszavak, amik a szálloda környezetéhez köthetőek, így a környék iránt érdeklődő találja meg segítségével a szállást. (pl.: szállás Pécsen, apartman Budapest)
Másik csoportba sorolhatók a szolgáltatások kulcsszavai. Ezek a szavak inkább szolgáltatáshoz, mint például egy masszázshoz kapcsolódnak. Ezekre a szavakra való előretörés azt jelenti, hogy a szolgáltatás után keresők találják meg a szállást, így kaphatnak kedvet az odautazáshoz. (pl.: thai masszázs szállodában, családbarát szállás)
A jó kulcsszavak tehát a szolgáltatástól, és a környezettől függ, meg persze attól, hányan keresik azokat, és a rájuk keresők hány százaléka akar foglalni is.
Milyen módszerekkel keressük a kulcsszavakat?
Milyen kulcsszavakra szeretne Ön kijönni
Szinonimák keresése
Elírások összeszedése
Statisztika alapján a Google analytics segítségével
Kulcsszó keresési mennyiségek
Kulcsszó verseny felmérése
Piaci rések kiaknázása (elhanyagolt kulcsszavak felderítése)
Konkurens honlap átnézése alapján
Minél több kulcsszóra kell megjelenni
A SzállásMarketing nézete szerint egy honlapot minél szélesebb kulcsszólistát lefedve kell tervezni. Ennek az oka, hogy a célcsoportból 10 embert kiragadva, és megnézve keresési szokásaikat, azt állapíthatjuk meg, hogy 10-en 10 -féle képen keresnek szállás. Tehát, ha a keresők organikus találatai között minél több módon jövünk elő egy kulcsszóra és szinonimáira, nagyobb az esély, hogy a mi honlapunkon informálódjanak.
Ennek érdekében a honlapnak egy-egy témában kell szakértővé válnia. Szállások esetében a környék és a szolgáltatások specialistájává. Mindehhez jól előkészített kulcsszókutatásra, és sok szövegre van szükség.
A kulcsszókutatás menete
Kiinduláshoz Önnel együtt szedjük össze az elsőre is kapcsolódó kulcsszavakat.
A kulcsszavak szinonimái, konkurencia elemzése és kulcsszóválasztó programok segítségével még több kulcsszót gyűjtünk.
Egy, és több szavakból álló kifejezéseket is gyűjtünk
Leszelektáljuk a legfontosabb szavakat, hogy azokra koncentrálva készíthessük el a honlap keresőoptimalizált szerkezetét.
Természetesen ebben a témában is folyamatosan változnak az eszközök, és a trendek, ezért érdemes folyamatosan informálódni a jelenlegi metódusokról, vagy szakértőhöz fordulni.