Google szolgáltatások szállásoknak

Google szolgáltatások

A Google több olyan szolgáltatással bír, amikkel javíthatjuk megtalálhatóságunkat az interneten, illetve előrébb kerülhetünk a keresők találati listáin. Ilyenek a térképen való megjelenés, vagy a Google+ szállodai oldal létrehozása vagy a YouTube csatorna. Google szolgáltatásokkal beállíthatjuk ezeket a lehetőségeket.

google szolgáltatások

Google szolgáltatások

A Google szolgáltatásaival számos előnyt ad szállásnak. Gyakorlatilag "kötelező" használatuk, mert nélkülük hátrányt szenved egy hotel. Segítségével viszont előrébb kerülünk a találati listákon, több érdeklődőt kapunk és valószínűleg jobban is fog tetszeni közönségünknek honlapunk is.

Milyen Google szolgáltatásokat érdemes igénybe venni?

  • Google Cégem - a térképet egymilliárd felhasználó használja naponta. A rajta való rendezett  megjelenést biztosítja számunkra a szolgáltatás. Google cégem blogbejegyzéseinket itt nézheti meg.

  • YouTube csatorna - jó találati pozíciót érhetünk el segítségével, és mivel a szállásunkat vizuálisan szeretnék megismerni leendő vendégeink, így elengedhetetlen is.

  • Google+ oldal - a rangsorolásban segít és közösségi média csatornaként is funkcionál.

  • Google Analytics statisztika - ingyenesen elérhető statisztikai rendszer, aminek segítségével azt is megmérhetjük, hogy hány foglalás történt egy kulcsszó, vagy egy másik honlap segítségével.

  • Google Ads - régi nevén Google AdWords, ami a hirdetési rendszert takarja. Innen lehet kezelni a kereső hirdetéseket a Display, Youtube és Hotel Ads reklámokat egyaránt.

  • Think with Google - a Google kiegészítő szolgáltatásai a minka megkönnyítésére. Piacok kutatása, trendek felmérées és oldal tesztelése.

A Google-nek nem csak a "kötelező" szolgáltatásait érdemes igénybe venni. Rengeteg hasznos funkciót kínál a levelezéstől a dokumentumkezelésen át a statisztikáig. A Keresőmarketing fejlődésével a Google szolgáltatásai egyre dominánsabban befolyásolják helyezését a találati listákon. Érdemes tehát még idejében elkezdeni használatukat, és folyamatosan tanulni a változásokról, nehogy lemaradjon versenytársaihoz képest!

Google cégem hotelek részére

Gyakorlatilag nincs olyan szállás aki ne jelenne meg a Google Cégem rendszerében (keresési találatoknál kis kártya segítségével a jobb oldalon). Mint minden szállásnak, a hoteleknek is kevesebb lehetőségük van a rendszerben mint a hagyományos helyi vállalkozásoknak, cserébe viszont OTA oldalak reklámjai jelennek meg mellettük, ami árakat mutat így közvetlen összehasonlíthatóságot és árakat mutat.

Nincs a felületen lehetőség posztok publikálására, és bővebb leírás hozzáadására, viszont a szállás meg tud jelenni a térképes keresőben árakkal, valamint a Google Destinations felületén, ami már egy teljesértékű viszonteladói felület foglalási lehetőséggel. Funkció még a fotók videók és 360 fokos panorámaképek lehetősége. A különlegességet a fotók kategóriái jelentik, hiszen nem mindegyik kategória érhető el minden vállalkozás számára.

A Google cégem előnyei:

  • Kibővített megjelenést biztosít, így ha mi kezeljük, saját képeket nézegethetnek az érdeklődők

  • Válaszolhatunk a véleményekre, mert azokat potenciális vendégeink is olvasni fogják

  • Térképen is megjelenik a szállás méghozzá árakkal így egy OTA felületet kapunk ahonnan foglalás érkezik

  • Lokális keresőoptimalizáláskor jobb találatot érhetünk el a Google felületein

A rendszer előnye egy szállás számára, hogy a lokális online marketing területén tud előre kerülni a Google felületén. A lokális marketingről egy komplett leírás is van ami hasznos lesz.

YouTube csatorna szállások részére

A videók hatnak a legtöbb érzékszervre, de ez csak az egyik ok, amiért egy szállásnak használnia kell ezt a Google szolgáltatást. A másik, hogy a YouTube a világ második legnagyobb keresője így láthatóságot biztosít a szállások számára. Egyszerűen több emberrel lehet megismertetni a szállást és annak környékét, a környezethez való viszonyát és a szolgáltatásokat egyaránt.

A Google szolgáltatása gyakorlatilag ingyenes, a tárhely pénzért bővíthető. Még néhány előny:

  • Vizuális hatással az élmény jobban átadható az érdeklődőnek

  • Látogatottságot növel, érdeklődőket terel

  • Honlapba illeszthető videókkal a weboldal még látványosabbá tehető

  • Közösség építhető és személyes hanggal bizalom is nőni fog

A SzállásMarketing YouTube csatornája is sok hasznos videót tartalmaz és hasznos tudást ad át az online marketingről. Érdemes meglátogatni :)

Google+ oldal

Nagyobb várakozás volt ezzel a szolgáltatással szemben, de annak ellenére, hogy nem nyomta le a Facebook felületét, még erősen ajánlott használata.

Az ingyenes felületen történő történéseket a Google beleveszi a szállás online jelenlétébe, ami annyit jelent, hogy egy gondozott oldal hozzájárul a jobb helyezéshez a keresőóriás felületein.

Google Analytics statisztika

Az interneten mindent mérni kell, erre pedig a legelterjedtebb eszköz a Google Analytics. Nem is szabadna honlapodnak lennie, ha ezt az eszközt nem használod, hiszen vaktában írnád a blogbejegyzéseket és optimalizálnád a felületeidet, hirdetéseidet.

Mit tudhatsz meg a látogatóidról a négy fő menüponton belül:

  • Közönség: kik a látogatóid. Azaz milyen országból jöttek, milyen korosztályúak, milyen érdeklődési körük van, milyen eszközökről miket csinálnak.

  • Ügyfélszerzés: hogyan találták meg az oldalt. A keresőből, egy más honlapról, vagy egy reklámból érkezett aki foglalt? Melyik partner küldi a legtöbb látogatót? És hasonló kérdésekre kapsz választ.

  • Viselkedés: mit csinálnak. Azaz melyik oldalakat nézik meg, hol hagyják ez azokat, milyen gombot nyomnak meg vagy melyik videónkat nézik.

  • Konverzió: pontosan mennyit érnek. Itt lehetőség van pontosan megmondani, hogy milyen forrás mennyi pénzt hozott, melyik aloldal megtekintése győzi meg őket, illetve fillérre pontosan mennyit hoz egy reklám.

Bátorítalak, hogy használd ezt az eszközt, ha pedig elakadnál vele akkor szolgáltatásaimmal örömmel segítek!

Google Ads (régi AdWords)

A Google reklámokkal olyan embereket érhetsz el akik éppen a Te szolgáltatásod iránt érdeklődnek, tehát nem nyomulós hirdetéseket kell készítened és mégis hatásosak lesznek. Persze nagy a konkurenciaharc, mégis pontos megtérüléssel számolhatsz és a Hotel Ads rendszerét is használhatod, ami direkt hoteleknek készült.

Kiemelkedő tulajdonsága a pontos célzás és a kattintás alapú hirdetés, azaz csak valódi látogatók után kell pénzt költeni.

A Google hirdetések a következő területekre terjednek ki:

  • Keresőhirdetés: itt akkor jelenik meg a reklámod, amikor valaki az általad kiválasztott kulcsszót írja be a Google keresőbe. Például, ha apartmanod Pécsen található, akkor a "családos apartman Pécsen" kifejezésre a találati lista elejére kerülhetsz.

  • Display hirdetés: itt a Google több millió partnerhonlapján jelenhetsz meg, de ebben az esetben is pontosan célozhatsz témára, honlapra, földrajzi területre és még számtalan szempont szerint.

  • YouTube hirdetés: a világ második legnagyobb keresőjében vizuálisan vagy banner segítségével célozhatsz potenciális érdeklődőket.

  • Hotel Ads: hoteleknek kitalált rendszerben a Google térképre is felkerülhetsz, árakat használhatsz. Itt helyetted is hirdetnek, általában a Booking.com.

Tapasztalatom, hogy Google Ads hirdetést használva az ember jobban odafigyel a jelenlétére, hiszen itt is maximálisan fontos a jó honlap optimalizált és felhasználóbarát felületekkel.

Google Marketing Platform

2018-ban az egységesítés jegyében létrehozták a Google Marketing Platform rendszert. A cél, hogy integrálják a Google marketing irányú fejlesztéseit. Az itt található rendszerek nagyrésze integrálva van egymásba, azaz kiegészítik céljaikat. 

Az Analytics összeköthető a legtöbbel, így kísérleteket készíthetünk, űrlapokat hozhatunk létre, vagy látványos statisztikákat exportálhatunk a havi kampányainkról, vagy egyéb tevékenységekről.

Ebből is látszik, hogy a Google egyre inkább inteligens és integrált rendszert igyekszik kialakítani azok számára, akik a maximumot szeretnék kihozni online jelenlétükből.

Think with Google

A Think with Google oldalán hasznos kutatási anyagokat találhatsz, amik a kutatások felmérésekor lesznek segítségedre. Az oldal alján megtalálható eszközök segítenek:

  • Market Finder - olyan célközönségeket találhatsz, akik a Te szolgáltatásodra kíváncsiak

  • Consumer Barometer - felmérésekből írt tanulmányokkal segít eligazodni a trendek között

  • Google Trends - bizonyos kulcsszavakra való keresési trendeket mutat meg, így például megnézheted, hogy a közeli látnivalókra mikor keresnek az emberek

  • Test My Site - honlapodat tesztelheted, hogy javítsd a teljesítményét

  • Website Translator - fenntatrásokkal kell kezelni, de a honlapba illesztve lefordítja azt

  • KeyWord Planner - a Google Ads (régen AdWords) kulcsszó kutató eszköze, aminek segítségével megtalálhatod a Neked megfelelő kulcsszót, amire optimalizálnod érdemes weboldaladat, vagy futtatnod hirdetéseidet

 

Mit nyújt a SzállásMarketing Google szolgáltatásaival?

Kialakítom a Google térképen való megjelenésedet, és Google+ céges oldaladat. Feltöltöm képekkel, és beállítom honlapodon a Google eszközeit, hogy az emberek tetszése a keresők találati rangsorára is kihathasson. Beállítom oldaladon a Google Alanytics statisztikát, amitől gyakorlatilag minden mérhetővé válik oldaladon, így hatékonyabban tudsz majd vendégeket szerezni.

 Érdeklődj, vagy rendeld meg!