Tudás levélben
Legnagyobb hazai szakmai anyag értesítő! Cikkek és tananyagok levélben, amikor az fontos.
Szerezd meg itt!
Blog szakcikkekkel
Szakcikkek azoknak, akik vendégéjszakát akarnak értékesíteni online. Turisztikai Online Marketing blog napi aktuális tudással, kérdezési lehetőséggel.
Videók
Videós anyagok, beszélgetések, marketing alapok, hogy hallgathasd is a szakmai anyagokat a YouTube csatornámon.
Szakcikkek
Lokális (helyi) online marketing teljes útmutató
A lokális online marketing olyan helyi vállalkozásoknak biztosít megtalálhatóságot, akik fizikai üzlettel rendelkeznek. Gondoljunk bele, hányszor keresünk környezetünkben lévő helyekre és ebből hányszor megyünk el oda és vásárolunk is! ...
Tovább a cikkhez...Google Cégem használata a turizmusban
A Google a cégeknek már régóta kínál különleges megjelenítési formát a keresőjében és a térképen, de az algoritmusok fejlődésével ennek a céges kártyának egyre nagyobb jelentősége van. A turizmusban kiemelt fontossággal bír, hiszen mozgás közben - mobilkészülékeinken - illetve utazás megtervezéséhez is használjuk a Google keresőt és térképet, ahol az eszköz jobb megjelenést biztosít. ...
Tovább a cikkhez...Yield Management szállásoknál
A foglalás menedzsment eszköze. A foglalás utolsó szakaszában van rá szükség az optimális ár elérése érdekében. A Yield management (más néven eredményoptimalizálás) nem változtat a szobák árán, sem a szobák mennyiségén, viszont maximalizálni próbálja a bizonyos árért eladható termékek, packagek számát a magasabb profit érdekében. ...
Tovább a cikkhez...Digitális turizmus
A digitális turizmus egy új fogalom, amit a digitális eszközök rendszerré érése tett lehetővé. Mára a digitális technikák olyan rendszert alkotnak, melyek használata nélkül a turizmus szereplői nem tudnak érvényesülni, nem lesznek versenyképesek a külföldi desztinációkkal szemben. ...
Tovább a cikkhez...Audit - Hogyan elemezd saját szállásod jelenlétét?
Elemzés nélkül neki se vágj az online marketing tevékenységeidnek, mert csak több munkát adsz magadnak, és az eredményességed azon múlik, hogy milyen alapot építesz magadnak. Egy audit során kiderül, milyen irányba indulj el, ki a célcsoportod, és milyen stratégia mentén kell haladnod. ...
Tovább a cikkhez...Konkurencia elemzés, amit el kell végezz
A konkurensek vizsgálata elengedhetetlen feladat ahhoz, hogy megtudd, milyen felületekkel találkozik vendéged foglalás közben, és milyen fejlesztéseket kell megtenned online felületeiden ahhoz, hogy Te vidd el a legtöbb foglalást. ...
Tovább a cikkhez...Google szolgáltatások
A Google több olyan szolgáltatással bír, amikkel javíthatjuk megtalálhatóságunkat az interneten, illetve előrébb kerülhetünk a keresők találati listáin. Ilyenek a térképen való megjelenés, vagy a Google+ szállodai oldal létrehozása vagy a YouTube csatorna. Google szolgáltatásokkal beállíthatjuk ezeket a lehetőségeket. ...
Tovább a cikkhez...Revenue Management szállásoknál
A Revenue Management jelentése magyarul Szállodai hozammenedzsment, de hívják időszakos árképzésnek vagy dinamikus árképzésnek és bevételgazdálkodásnak is. Segítségével változó szobaárakat valósítunk meg, így jobb megtérülésekkel számolhatunk szobakiadás terén. ...
Tovább a cikkhez...Turizmus fogalma
A Turizmus fogalmát sokan megírták már. Szabad definíciók és hivatalosak például a WTO (World Tourist Organisation) szerintiek is keringenek, ezek együttes értelmezése adja meg a jól körülhatárolt választ. ...
Tovább a cikkhez...MICE turizmus (Üzleti turizmus)
A MICE turizmus más néven üzleti turizmus - de hívják hivatásturizmusnak is - egy külön idegenforgalmi ág. Több ágazat is külön szolgáltatásokat nyújt az üzleti utazók részére, mint a repülőkön a Business Class, vagy a törzsutasprogramok. A szállodák rugalmas pontrendszerekkel, kényelmi, vagy üzleti funkciókkal próbálják magukhoz láncolni MICE utasaikat. ...
Tovább a cikkhez...Turizmus marketing és idegenforgalmi marketing
Turizmus marketing a szolgáltatásmarketing egyik ága. Ez egy jól elkülöníthető terület, másként kell hozzáálnunk és kezelnünk kihívásait, ami a definíciójából is jól látszik. ...
Tovább a cikkhez...Turisztikai termék
A turisztikai termék gyakorlatilag megegyezik a turisztikai kínálat fogalmával, azaz olyan szolgáltatások összességét jelenti, amiket a turisták igénybe vesznek. Minden olyan alapfeltételen kívüli szolgáltatást (pl.: közlekedést, szállásolást, gasztronómiát) jelent, ami fokozza a turisztikai vonzerőt, bővíti a fogadóképess...
Tovább a cikkhez...Honlap elemzés
Honlap elemzés Egy honlap elemzés megmutatja a múlt hibáit, a konkurencia módszereit, és a teendőket, melyeket el kell végezni egy honlap felújításához, vagy az egész marketing szemlélet átfogalmazásához. ...
Tovább a cikkhez...Kezelhető tartalom, adminisztrációs felülettel
Kezelhető tartalom, adminisztrációs felülettel Egy szállodai honlap gyakran változik. Kezelőfelületünkön Ön minden tartalmat módosítani tud, méghozzá egyszerű szövegszerkesztő segítségével! Nem kell várnia, amíg a webmester visszajön a nyaralásból! Étlap, itallap módosításokat, új akciókat bármikor bárhonnan feltölthet. Milyen előnyök várják még? Itt bővebben is írunk a kezelhető adminisztrációs felület tulajdonságairól! ...
Tovább a cikkhez...Saját honlap minden szállásnak
Saját honlap minden szállásnak Ingyenes tárhely nem bizalomgerjesztő! Legyen saját honlapja, annak minden előnyével: saját e-mail címmel, domainnévvel, és egyszerűen kezelhető tartalommal, funkciókkal! Miért? Saját honlapra több száz okot tudnék felsorolni, de itt csak párat írtam le. ...
Tovább a cikkhez...Honlap design
Honlap design Rettenetesen el lehet rontani egy honlapot a designal. Itt nem csupán az ízléstelenségről van szó, hanem arról, mit szeret a látogató, hogy érzi jól magát és milyen információt mikor kap meg. Ezek mind-mind a honlap design részei, és a gyakorlati megvalósítás előtt a monitoron alakulnak ki. Minden elemnek összhangban kell lennie a célokkal, és az szállás arculatával, akkor lesz a honlap design hatékony is, nem csak szép! ...
Tovább a cikkhez...Honlapkészítés menete
Honlapkészítés menete Máshogy készül egy oldal, ha már volt honlapja, és máshogy, ha még nem. Mindenképp szükség van viszont egy alapos stratégiai tervezésre mielőtt a megvalósításhoz látnánk. A folyamat tehát: vizsgálat, tervezés, kivitelezés, utómunkálatok. Hogy néz ki pontosabban? Leírjuk Önnek a honlapkészítés menetét. ...
Tovább a cikkhez...Honlap előkészítése
Honlap előkészítése A honlap előkészítése nélkül ne vágjunk bele új honlapunk megvalósításába! A biztos alapot a konkurencia- és saját honlap elemzése, a Google listáinak és saját látogatói szokások elemzése adja. Ezek alapján olyan struktúrát készíthetünk, ami látogatott honlapot, elégedett látogatókat eredményez. ...
Tovább a cikkhez...Konverzió a szállások honlapjain
Konverzió a szállások honlapjain A mai üzleti környezetben olyan internetes jelenlétre van szüksége egy szálláshelynek, ami nem pusztán egy megjelenést biztosít, hanem az értékesítést támogatja. Egy szálláshely honlapkészítése során gondolunk kell a vendégek számának növelésére, így a honlap népszerűsítésére, és a látogatók vendéggé konvertálására. Találgatások helyett a vendégszerző honlapok eredményességét konverzióval számszerűsítsük. ...
Tovább a cikkhez...Levélpapír
A szállodai levélpapír sokszor kerül elő a vendég látogatása során, több dologra lehet felhasználni, mint sok más cégnél. Méretbeli különbségek is lehetnek, hiszen alakjuk, és nagyságuk is eltérhet a megszokott A/4-es formátumtól. ...
Tovább a cikkhez...Szállodai katalógus
Szállodai szolgáltatásokat bemutató füzet jó szolgálatot tud tenni, hiszen bemutathatjuk vele szálláshelyünket. ...
Tovább a cikkhez...Étlap tervezés
Étlapok szerves részei az éttermeknek, amik sűrűn találhatóak meg szállodákban. Az étlap is simuljon arculatához, és tükrözze marketing tevékenységét. ...
Tovább a cikkhez...Névjegykártya
A névjegy a tulajdonosa és a szálláshely megtestesítője is, így mindkettőt képviselnie kell. Mindehhez átláthatónak, igényesen rendezettnek kell lennie. ...
Tovább a cikkhez...Plakátkészítés
Plakátot sok helyre elhelyezhet. Szállodájában, az utcán, és kiállításokon is hasznát veszi. ...
Tovább a cikkhez...Szórólap
Szórólappal mondandóját jobban kifejezheti, átadhatja marketing üzeneteit. ...
Tovább a cikkhez...Arculattervezés
Szállodánk megjelenése rengeteget számít! Egy szálláshely arculata kiemelt fontosságú kiindulópont a későbbi marketing tevékenységek felé. Jobban megjegyezhetővé válik, a reklámkampányok kreatív elemeit is könnyebb lesz elkészíteni. ...
Tovább a cikkhez...HTML
HTML Az Internetre készült "programozási "nyelv, aminek segítségével honlapokat készíthetünk. A honlapok készítésének alapja, segítségével feldobhatja oldalait, érdemes kicsit megismerkednie vele, ha honlapját Ön kezeli. ...
Tovább a cikkhez...Foglalási felület kialakítása
Foglalási felület kialakítása Honlapja legfőbb célja, hogy foglalások érkezzenek rá. Ha foglalási felületként tekint honlapjára, segít több vendéget szerezni. ...
Tovább a cikkhez...Keresőbarát honlap
Keresőbarát honlap Mindennek az alapja egy keresőbarát, jó felépítésű honlap. Alapok hiányában ugyanis később kétszer annyi munkába kerül a korrekció. ...
Tovább a cikkhez...Linkajánlás és linképítés szállásoknál
A linkajánlás és linképítés szerepe még mindig része a keresőoptimalizálás folyamatának, hogy a szállásod megjelenhessen a Google-ben keresők számára. A keresőkben való jó szereplés mellett, látogatott honlapokról látogatókat is szerzel segítségével. Megmutatom, hogyan működik a folyamat szállások esetében. ...
Tovább a cikkhez...Keresőoptimalizált oldalszerkezet
Egy szállodai honlap felépítését (menüszerkezetét) úgy kell kialakítani, hogy az az általunk kívánt kulcsszavakra előre tudjon jönni a keresőkben. A kulcsszókutatás után tehát az a feladatunk, hogy olyan keresőoptimalizált oldalszerkezetet alakítsunk ki, ami megállja a helyét a konkurencia mellett, és hosszútávon biztosítsa a jó szereplést. ...
Tovább a cikkhez...Kulcsszókutatás
Törekedhetünk arra, hogy bizonyos kulcsszavakra, az elsők között legyünk a keresők találati listáján. Ám azt, hogy milyen kulcsszavakba érdemes energiát ölnünk, a kulcsszókutatás határozza meg. Kulcsszókutatás alkalmával megkeressük azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, melyekre a legtöbb foglalást realizálhatjuk. ...
Tovább a cikkhez...Niche marketing
A Niche kifejezést olyan szűk, jól körülhatárolható speciális piacokra értjük, amelyekre kevésbé esik fókusz, tehát a nagyvállalatok kevésbé céloznak meg. Egyszerűbben megfogalmazva a Niche marketing egy jól meghatározott piaci szegmens, a piaci rés kihasználása. Segítségünkre akkor vannak, amikor kulcsszavakat választunk magunknak. ...
Tovább a cikkhez...Ökoturizmus, zöldturizmus
Az ökoturizmus fogalma lényegében a XX. századi tömegturizmus negatív hatásait csökkenteni akaró új utazási típus, melynek elődje a zöldturizmus volt. Több definíció is fellelhető de egyik fogalom sem hivatalos. Az ökoturizmus, a Természetvédelmi világszövetség definíciója szerint a következő: ...
Tovább a cikkhez...Turizmus fajtái
A turizmus sokféle módon csoportosítható, attól függően, hogy milyen szempontokat veszünk figyelembe. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a turizmus különböző fajtáit, céljait, motivációit, földrajzi kiterjedését, időtartamát, évszak szerinti eloszlását, létszámát, életkor szerinti csoportosítását, közlekedési eszközök szerinti típusait, gazdasági mérlegre gyakorolt hatását, valamint a szociális környezet és a környezettel való kapcsolat szerinti kategóriákat. ...
Tovább a cikkhez...Turisztikai marketing
A turisztikai marketing két dolgot jelent: szemléletmódot és eszközrendszert. A szemléletmód középpontjában a vendég áll. A szemléletmód szerint cselekvő szálloda arra törekszik, hogy kínálata minél jobban megfeleljen a vevő igényeinek. ...
Tovább a cikkhez...Turisztikai látnivaló
A turisztikai látnivaló valójában egy vonzerő, látványosság, szakszóval attrakció, melyet rendszeresen látogatnak turisták. ...
Tovább a cikkhez...Turisztikai kínálat
A turisztikai kínálat az idegenforgalmi piac fontos alkategóriája, mely szűkebb értelemben magába foglalja a piacon adott áron vételre kínált utazási és egyéb idegenforgalmi szolgáltatásokat, látogatásra felajánlott fogadóhelyeket és a turistáknak megvásárlásra felkínált javak összességét. ...
Tovább a cikkhez...Turisztikai kereslet
A turisztikai kereslet a szabadidővel rendelkező turizmus alanyának azt a készségét fejezi ki, hogy különböző, meghatározott mennyiségű turisztikai szolgáltatást képes és hajlandó meghatározott anyagi ellenszolgáltatás fejében megvásárolni. ...
Tovább a cikkhez...Szállodai marketing tervezése
A szállodai marketing munka tervezése az információgyűjtéssel kezdődik. Az információkat két forrásból kaphatjuk meg. Ezek a belső és külső információk. ...
Tovább a cikkhez...