A turizmus speciális érdeklődési körbe tartozó eleme a falusi turizmus. A falusi vendéglátás szolgáltatásai teszik lehetővé. Online értékesítése némiképp eltér a nagyobb apartmanok és szállodákétól.
A falusi turizmus vidéki településeken folytatott vendéglátás, ami a szállást, étkezést és programok lehetőségét rejti magában. Nem csak faluban, tanyán, vagy tanyás környezetben alakítható ki, hanem bárhol, ahol a vendégfogadás falusias jellege megvan. Az elengedhetetlen elemek az udvar, a ház, az utcakép, és a lakónegyed megjelenése a hozzá tartozó felszereltség. Tehát nem egyértelműen a falut jelenti, hanem a falusias környezetet.
Ahhoz, hogy egy helyi és regionális vonzerővel rendelkező falu a bel- és külföldi piacokon is megállja a helyét, és az igényeket kereskedelmi alapokon is kielégíthesse, az intézmények és szolgáltatók szoros együttműködésére van szükség. Erre a megoldás, hogy az önkormányzat szót értsen a helyi vállalkozókkal, és létrejöjjön egy mag, egy turisztikai egyesület. Ezért aztán a falusi vendéglátás három fő szereplőből áll: az önkormányzatból, a vállalkozókból, és a lakosságból.
A vendég elvárásai
Egészséges, szép táj
Minőségi szállás
Vendégszeretet a vendéglátótól
Rendezett falukép
Nyugalom
Kiegyensúlyozott ár-szolgáltatás arány
Minőségi étkeztetés
szabadidős felszerelés jó állapota
kirándulási lehetőség
Előnyt jelentő tényezők:
vonzó természeti környezet: erdők, rétek, folyó, érintetlen természet
helyi népi építészeti hagyományok: épületek harmonizálása
egységes falukép
bemutatható kézműipar, népi mesterség
jó közbiztonság, minimális balesetveszély
a vendég jelen lehet a paraszti munkánál (állatgondozás, ásás, földművelés)
Falusi turizmus marketing
A kis falusi szállásoknak is szüksége van marketing tevékenységre, hogy vendégeket szerezhessenek. Mivel itt kevesebb pénz áll rendelkezésre, így az eszközökkel is másként kell bánni, mint egy hotelben. Kiindulásnak egy honlap és a közösségi média felületek megteszik, ugyanis egy blog ingyenesen is létrehozható, ami biztos középpontot jelenthet az építkezéshez. Nem szabad megfelejtkezni a viszonteladói oldalakról sem, akik ugyan jutalékért cserébe, de vendégeket hoznak.
Célunk, hogy idővel a viszonteladói forgalmat csökkentsük, és saját foglalási felületeinken értékesítsük szobáinkat. Falusi turizmus marketing legfőbb céla is ez. Minél több látogatója van online felületeinknek, minél jobban meg tudja gyűzni, hogy nálunk érdemes foglalni, annál egyedibb és jobb egységként fog működni.
Főbb marketing eszközök
- Honlap (blog)
- Viszonteladói oldalak (Booking, Szallas.hu)
- Saját hírlevél
- Saját közösségi média csatornák