A kor elvárásainak megfelelve egy fontos fogalmat kell számításba venni. Az internet elterjedésével ugyanis a szállásfoglalások jelentős része történik weboldalakon keresztül, vagy azokon való információgyűjtés alapján. Az online turisztikai marketing egy kihagyhatatlan eszköz.
Egy újonnan kialakult online turisztikai marketing ágról beszélünk, melyet ugyanúgy tanulni kell, mint a vendégszerzés többi módját. A cél, azon túl, hogy a szálláshely saját weboldalt tartson fent, hogy az úti célt kereső vendégek a lehető legtöbb forrásból rátaláljanak a szállásadó nyújtotta lehetőségekre.
Az online turisztikai marketing lehetőségei:
Saját honlap népszerűsítése
Utazási portálokon való szereplés
Banner kampányok futtatása
Kattintás alapú hirdetés indítása
Nyereményjátékok
E-mail kampányok
Az online marketing a legjobban mérhető eszköz a vendégszerzésre. Minden elköltött forint megtérülése kiszámítható, így mindig a megfelelő hirdetési stratégia választható. Ezt a hirdetési módszert hívják analitikus marketingnek.