A turisztikai kínálat az idegenforgalmi piac fontos alkategóriája, mely szűkebb értelemben magába foglalja a piacon adott áron vételre kínált utazási és egyéb idegenforgalmi szolgáltatásokat, látogatásra felajánlott fogadóhelyeket és a turistáknak megvásárlásra felkínált javak összességét.
Másként: A fogadóterület adottságainak, szolgáltatásainak és árszínvonalának együttes megjelenési formája.
A kínálat a követelményeiből következik a marketing vonatkozású merevsége és rugalmatlansága, amivel viszonylagos stabilitás jár, de ellentétes a keresleti érzékenységgel és változékonysággal. Csupán néhány elem tesz lehetővé egyfajta rugalmasságot.
A turisztikai kínálattal szembeni követelmény
A kínálati elemek összhangja eredeti (kultúra, természet, társadalom) és származtatott (mint infrastruktúra, szálloda, fürdő) elemek együttese
Az elemek egymást kiegészítő volta
a megfelelő tőke biztosítása, mivel ez igen tőkeigényes ágazat
A turisztikai kínálat sajátosságai
Megfoghatatlanság: A legtöbb esetben nem tárgyiasul, a vétel során csak előzetes megtekintésre van mód
Elválaszthatatlanság: a szolgáltató és az igénybe vevő együttes jelenléte elengedhetetlen
Egyidejűség: a szolgáltatás egy időben zajlik a fogyasztással
Heterogenitás: a szolgáltatáshoz két fél kell, ezért mindig személyfüggő, szubjektív, egy időben egy térben több szolgáltatás is érvényesülhet (szállás, étkezés, helyi gyógykezelés)
Romlékonyság és veszendőség: csak meghatározott helyen és időben vehető igénybe, az igénybevétel elmaradása után a szolgáltatást nem lehet konzerválni
Szezonalitás: időjárás és évszak függő