A turisztikai marketing két dolgot jelent: szemléletmódot és eszközrendszert. A szemléletmód középpontjában a vendég áll. A szemléletmód szerint cselekvő szálloda arra törekszik, hogy kínálata minél jobban megfeleljen a vevő igényeinek.
A vendég felé fordulás kifinomult eszközrendszert igényel, ami szinkronban áll a szemléletmóddal. A szemléletmód határozza meg, milyen célok elérésére használja az eszközöket, mégis a vevőorientált szemléletmód feltételezi az eszközök meglétét. Ugyanakkor a szállodai marketinget meghatározó elem a szemléletmód. Egy működő turisztikai marketingnek rendkívül összetett elvárásoknak kell megfelelnie.
Mi tartozik az online turisztikai marketingbe?
Egy széles terület, így felsorolásszerűen említek meg néhány fontos területét:
Honlap marketing
Hírlevél marketing
Közösségi marketing
OTA (viszonteladói) oldalak kezelése
Tartalommarketing
A turisztikai marketing egy széles terület, szakmai blogunk is erről a témáról szól, folyamatosan frissülő cikkekel. Érdemes átolvasni.