A turisztikai termék gyakorlatilag megegyezik a turisztikai kínálat fogalmával, azaz olyan szolgáltatások összességét jelenti, amiket a turisták igénybe vesznek. Minden olyan alapfeltételen kívüli szolgáltatást (pl.: közlekedést, szállásolást, gasztronómiát) jelent, ami fokozza a turisztikai vonzerőt, bővíti a fogadóképességet és serkenti a költés nagyságát.
A turisztikai termékbe elsődlegesen azok az elemek tartoznak, amik a kínálat különleges egyediségét hordozzák. A termék lehet egyetlen, vagy több szolgáltatás, vagy egy teljes szegmenst célzó szolgáltatáshalmaz is.
A turisztikai termék főbb alkotóelemei
Vonzerő vagy látványosság
Közlekedés és megközelítés
Szállás: vendégház, apartman, hotel
Bor és gasztronómia: étkezési lehetőségek
Szórakoztatás és azt kiegészítő szolgáltatások
Biztonság
Környezet vendégszeretete, az emberek
Turisztikai szervezetek
Szolgáltatási árszint
Turisztikai vonzerő és élmény
A turisztikai termék legfőbb célja a vonzerő és az élmény nyújtása.
A turisztikai vonzerő lehet természeti (víz, hegyek, védett állatok), vagy kultúrális (történelmi város, műemlék, kastély, rendszvény), de jellege szerint elsődleges (fő vonzerő) vagy másodlagos (önmagában nem indít el, de mással együtt felkeresendő) is. A vonzerőnek vannak hatókörei (globális, nemzetközi, regionális vagy országos), elérhetősége (térbeli- időbeli korlátozottság) valamint tulajdonosai (állami, magán, non-profit) is.
A turisztikai élmény az utazás során nyerhető szubjektív tapasztalat. Nevezhetjük a turizmus lényegének is, hiszen a különböző szolgáltatások fogyasztása csak akkor kielégítő, ha hozzájárulnak az élményhez. Az élmény viszont érzéki-érzelmi jellegű fogalom, nem racionális mérlegelés eredménye. Aki jól építi fel a szolgáltatásait, az az érzéki ingereket fogja elérni így érzelmi hatást vált ki. A turisztikai élmény:
Egyedi, megismételhetetlen
Szubjektív
Jelekre épül
Időben, térben, jelek által korlátozott
Mozaikszerűen összetett
Hogyan használjuk a turisztikai termékeket az online marketing során?
A környék vonzerőit ne csak szemléljük, hanem írjunk is róluk, hiszen így hozzánk is kapcsolják. Amikor a keresőben is megjelenünk a kapcsolódó keresésekre, több látogatót szerezhetünk, akiket részben vendéggé alakíthatunk. Egy sor tartalmat készíthetünk így, amiket a közösségi médiában is hasznosíthatunk.